تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۳۶۹۱
کد خبر: ۸۲۵۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نشست مهندس مجیدی مدیرعامل ایرالکو با مهندس آقابابایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان

می متالز - مهندس احمد مجیدی در نشست با مدیر عامل و جمعی از مدیران شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان؛ به فکر تأمین مواد اولیه برای شش ماهه دوم سال آینده هستیم.
نشست مهندس مجیدی مدیرعامل ایرالکو با مهندس آقابابایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان

به گزارش می متالز، نشست مهندس احمد مجیدی مدیرعامل ایرالکو با مهندس هادی آقا بابایی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، مهندس داود آبادی عضو هیأت مدیره  شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و معاون بازرسی و حسابرسی و اقتصادی و سرمایه گذاری بانک مهر اقتصاد، مهندس افشین معاون شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان و رئیس امور مجامع و شرکت ها، مهندس زلفعلی رئیس اداره اعتبارات بانک مهر اقتصاد استان مرکزی، مهندس هاشمی مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان با حضور مهندس زاوشی و مهندس کشانی اعضای هیأت مدیره ایرالکو، مهندس بوالحسنی مدیر کارخانه، معاونین و جمعی از مدیران و رئیس شورای اسلامی کار ایرالکو در روز یکشنبه مورخ  ۹۸/۱۱/۶  پس از بازدید میهمانان از خطوط تولید، در شرکت آلومینیوم ایران برگزار گردید.
 

در ابتدا مهندس مجیدی با اشاره به ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور گفت: از ظرفیت ۳۳۰ هزار تنی تولید سالانه آلومینیوم در کشور، میزان ۲۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم تولید شده است که این افت تولید، به دلیل بروز برخی مشکلات در دو مجموعه المهدی و هرمزال بوده و ایرالکو بحمدا… با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارد. این در حالی است که رکود بازار در ۱۱ هزار کارخانه و کارگاه پایین دستی به عنوان مصرف کننده ی تولیدات ایرالکو که عمده آن ها یا تعطیل شده اند و یا با ظرفیت پایین کار می کنند، منجر به کاهش تقاضا از سوی مشتریان داخلی گردیده است.

 

مدیرعامل ایرالکو با اذعان به هزینه ی مازاد شرکت در مقایسه با دو تولید کننده داخلی آلومینیوم در کشور گفت: متاسفانه در ادوار گذشته بدون حساب و کتاب نسبت به جذب نیروی انسانی اقدام شده و امروز با کمبود نیروی متخصص در شرکت روبرو هستیم. وی همچنین به بخش دیگری از معضلات ایرالکو پرداخت و خاطر نشان کرد: ما برای تولید، ناگزیر به تهیه ۱۸ نوع مواد اولیه وارداتی هستیم و به دلیل شرایط موجود که بر اثر اعمال تحریم ها بر کشورمان ایجاد گردیده، تهیه این مواد، هزینه های بیشتری را نسبت به گذشته به ما تحمیل می کند.

 

مهندس مجیدی با تقدیر از عملکرد تمامی پرسنل خدوم ایرالکو، به سود دهی شرکت در سال ۹۷ اشاره نمود و افزود: در سال جاری با لطف خداوند و تلاش مجدانه تیم مدیریتی شرکت موفق به مذاکره با فروشندگان دست اول مواد اولیه در کشورهای مختلف شدیم که نتیجه آن، خرید ارزان تر بود و در گام بعدی برای ایجاد ثبات بیشتر در تولید، در حال بررسی و اقدام به تهیه مواد اولیه مورد نیاز شش ماهه دوم سال آینده هستیم که این امر نقدینگی بیشتری را می طلبد. وی افزود: ایرالکو ۸۰% مواد اولیه مورد نیازش را وارد می نماید.

 

وی در ادامه به شرکت های زیر مجموعه ایرالکو نیز اشاره کرد و تصریح نمود: ۱۷ سال است که شرکت کربن صنعت امیرکبیر با هزینه هایی که تا به حال انجام شده، به دلیل ناکافی بودن نقدینگی و تورم بازار و مشکلات عدیده دیگر، به بهره برداری نرسیده، در حالی که با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن آند، می تواند بخشی از مشکلات موجود ایرالکو را مرتفع نماید.

 

شرکت سیلک کاشان از دیگر موضوعاتی بود که مهندس مجیدی به آن اشاره نمود و گفت: جهت نگهداری اراضی این شرکت ناچار به ایجاد فضای سبز مکفی هستیم و لذا باید نقدینگی لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران «ایرالکو؛ فایرا»، تهیه ارز لازم برای واردات مواد اولیه را نیز یکی دیگر از مشکلات حال حاضر دانست و افزود: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) در سال رونق تولید ملی، متاسفانه می بینیم که قوانین دست و پا گیر بسیاری در کشور رایج می باشد که عملاً مانع تولید است و متاسفانه هیچ حمایت مؤثری در این خصوص از تولید داخلی نمی شود.

 

در ادامه مهندس مجیدی راه کار برون رفت از مشکلات فعلی را در پایین آوردن هزینه های تأمین مواد اولیه دانست و افزود: چنان چه بتوانیم برخی از مواد اولیه را خودمان تولید کنیم، بخشی از هزینه ها را کاهش خواهیم داد. ایشان عقد قرارداد های لانگ ترم با تأمین کنندگان اصلی مواد اولیه مورد نیاز را از جمله مؤلفه های مهم در کاهش بهای تمام شده محصولات ایرالکو برشمرد و افزود: ما برای تغذیه دیگ های الکترولیز احیا با مشکل مواد اولیه روبرو بودیم که گاهی اوقات ذخیره مواد اولیه، به کمتر از دو روز هم رسید که بحمدالله هم اینک در حاشیه امن بهتری قرار داریم.

 

در ادامه مهندس افشین، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان از ثبات به وجود آمده در ایرالکو با مدیریت مهندس مجیدی و همکاران وی، ابراز خرسندی نمود و ضمن آرزوی موفقیت بیش از پیش برای ایرالکو، محورهای رقابت با سایر تولید کنندگان آلومینیوم در کشور را مطرح نمود که مهندس مجیدی در پاسخ به  مهندس افشین اذعان داشت: با هم اندیشی و همفکری اعضای محترم هیأت مدیره برنامه جامعی جهت راه اندازی خط تولید ۳۰۰ هزار تنی با تکنولوژی ۶۰۰ کیلو آمپر را در ایمیدرو مطرح نموده ایم که در دست بررسی می باشد.

 

مهندس زاوشی عضو هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران نیز ایرالکو را دارای غنی ترین و کارآمد ترین نیروی انسانی دانست و گفت: در حالی که قدیمی ترین تولید کننده شمش آلومینیوم در منطقه خاورمیانه هستیم، اما متأسفانه به دلایل متعدد از جمله بهره گیری از تکنولوژی قدیمی، هزینه های گزاف تهیه مواد اولیه، سهم بازارمان را در منطقه به میزان زیادی از دست داده ایم.

 

وی در ادامه حضور تأثیر گذار آقای محمدی، عضو هیأت مدیره ایرالکو در تعیین روند و سرنوشت بازار داخلی را یکی از نکات حائز اهمیت و امتیازات ایرالکو برشمرد و در خصوص نقدینگی شرکت نیز تصریح نمود: نقدینگی فعلی، با تولید هم خوانی دارد؛ اما برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز آینده، به نقدینگی بیشتری نیازمند می باشیم.

 

وی به ایجاد ظرفیت های بالای تولید آلومینیوم توسط کشورهای همجوار منطقه اشاره کرد و گفت: کشوری که فقط به اندازه یک استان ایران است، ظرفیت تولیدی ۲ تا ۳ برابر کشور ما را در صنعت آلومینیوم ایجاد کرده و برخی از آن ها به خرید معادن آلومینا در کشور های آفریقایی مبادرت نموده اند. مهندس زاوشی افزود: باید با کمک دولت و سهام داران، زنجیره تأمین نقدینگی را تشکیل دهیم تا بتوانیم اقدامات مؤثرتری از جمله راه اندازی تولید آند در شرکت کربن صنعت امیرکبیر را به نتیجه برسانیم و با همدلی بیش از پیش بین هیأت مدیره، سهام داران و تیم مدیریت شرکت و بهره گیری از کمک های دولت، با ایجاد سهم بیشتری از بازار منطقه؛ گام های بعدی را ان شاء ا… محکم تر برداریم.

 

مهندس کشانی دیگر عضو هیأت مدیره ایرالکو نیز به جذب نیروهای متخصص و با تجربه ایرالکو توسط شرکت های رقیب اشاره نمود و حضور همکارانی که پس از نائل آمدن به افتخار بازنشستگی، به ارائه تجارب ارزشمند دو الی سه دهه خود، در مجموعه های تولید آلومینیوم کشور از جمله سالکو و المهدی می پردازند را یکی دیگر از نکات قوت این شرکت ها برشمرد و گفت: البته آن چه پر واضح است، حضور تأثیر گذار و پر رنگ ایرالکو در صنعت آلومینیوم کشور است که نشان از نقش تکیه گاهی ایرالکو برای این صنعت دارد.


وی از مهندس مجیدی و مدیران شرکت در خصوص تأمین مناسب و به موقع مواد اولیه نیز قدردانی نمود.

مهندس هادی آقابابایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان در بخش  پایانی این نشست گفت: در کل کشور، بانک مهر اقتصاد، به عنوان پرداخت کننده تسهیلات شناخته شده است. وی یکی از اقدامات قابل توجه مهندس مجیدی را پیگیری های مجدانه ایشان، جهت پیش برد تولید در ایرالکو ذکر کرد و تأکید نمود: مجموعه مهر اقتصاد ایرانیان، علاوه بر مشارکت در تولید کشور و دغدغه برای حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد اشتغال بیشتر؛ به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری، مکلف به سودآوری نیز می باشد و امیدوار است از محل سرمایه گذاری در ایرالکو سود قابل قبولی نصیب آن گردد.

 

مهندس آقابابایی بر ضرورت حفظ و تداوم مدیریت ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب و برنامه ریزی بهتر را از مؤلفه های مهم مراکز صنعتی برشمرد و از تغییرات زود هنگام در این زمینه انتقاد نموده و افزود: تغییرات ناگهانی و زود هنگام مدیران از نقیصه هایی است که در سنوات اخیر دامنگیر خصوصاً مراکز صنعتی گردیده و باید تلاش شود این نگرش اصلاح شود.

 

وی ظرفیت های ایرالکو را مثبت ارزیابی نمود و گفت: ما امروز ضمن بازدید از خطوط تولیدی این شرکت، به زحمات کارگران شریف آن بیش از پیش واقف شدیم و با عنایت به فرموده رهبر عظیم الشأن انقلاب، ما باید قوی شویم؛ حال در شرایط سخت تحریم ها هستیم یا هر مشکل دیگری که بر سر این راه وجود دارد، باید دست در دست یکدیگر، بر آن ها فائق آییم.

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده