تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۰۹۳
کد خبر: ۸۲۵۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دومین نمایشگاه بین‌المللی «زنجیره تامین فولاد» در «سیرجان قطب سنگ آهن ایران»

می متالز - دومین نمایشگاه بین‌المللی «زنجیره تامین فولاد» در «سیرجان قطب سنگ آهن ایران» از روز شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ تا روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.
دومین نمایشگاه بین‌المللی «زنجیره تامین فولاد» در «سیرجان قطب سنگ آهن ایران»
برگزاری کارگاه تخصصی «پیاده سازی سیستم گسیل هوشمند در راستای حمایت از کالای ایرانی و ارائه یک الگوی بومی» در سیمکس ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، علی پناهی، مدیر امور معدن گهر زمین: با همدلی و همیاری مجموعه امور معدن و پشتیبانی مدیران ارشد شرکت توانستیم عملیات معدنکاری را بهینه سازی کنیم.
با استفاده از پیاده سازی و راه اندازی سیستم های PM ،RCM ،CM و سر آمد همه آن ها سیستم کارآمد بومی سازی شده گسیل هوشمند ماشین آلات (DISPATCHING) در کنار سازماندهی فعالیت های بخش های مختلف معدن، توانستیم در ۱۲ماهه سال مالی ۹۸ - ۹۷ با استخراج سنگ آهن، به میزان ۳میلیون و ۴۰۰ هزار تن سنگ آهنِ بیشتر نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشیم. بخش عمده ای از قطعات، با تلاش همکاران امور معدن در بخش تعمیرگاه پیمانکار در حال ساخت می باشد که این امر، تاخیر در تعمیرات و نگهداری ماشین آلات معدنی را به حداقل رسانده است.

وی افزود: مطابق طرح استخراجی معدن بایستی روزانه تقریباً 292 هزار تن مواد استخراجی از محدوده پیت معدن به خارج از آن انتقال داده شود که باتوجه به ظرفیت فعلی عملیات با تراک‌های معدنی، تقریباً با 90 هزار تن کسری عملیات استخراج روزانه مواجه می‌شویم.

وی گفت: باتوجه به مشکلاتی همچون تحریم‌ها و عدم رسیدن به موقع تراک‌های بزرگ معدنی و لزوم جبران عقب‌ماندگی عملیات استخراج روزانه تا رسیدن به سقف طرح استخراج و کمک به فرآیند معدنکاری در کنار حفظ ناوگان ماشین‌آلات معدنی، استفاده از کامیون‌های 20 تنی در پله‌های تراز بالایی با حفظ رعایت موارد ایمنی و جداگانه بودن مسیر کامیون‌ها از تراک‌های معدنی بزرگ سبب جبران کسری عملیات استخراج روزانه شده است. در بحث وضعیت ترافیک روزانه معدن، مجموع کل تعداد سرویس‌های رفت و برگشت ماشین‌آلات معدنی، کامیون‌ها و خودروهای سواری تقریباً 17200 سرویس در روز است.

 

کارگاه آموزشی با موضوع «فرآیندهای مهندسی معکوس همراه با ارایه پروژه های عملی در شرکت صنعتی و معدنی گل گهر» در سیمکس ۲۰۲۰

محمد امین طالبی زاده مدیر فنی شرکت مپسام:

  • در حوزه مکانیک: ساخت و مهندسی معکوس بلوک های هیدرولیکی سیستم ترمز تراک های معدنی
  • در حوزه الکترونیک: ساخت و مهندسی سیستم کنترلی مشعل های کوره کارخانه گندله سازی

برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع «مدیریت فرآیندهای تولید بهبود مستمر کیفیت» در دومین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد

سهراب صادقی زاده مدیر محصول حوزه مدیریت تولید همکاران سیستم: برنامه ریزی تولید با در نظر گرفتن آیتم هایی انجام می شود. برنامه تولید واحد های عملیاتی ذوب سازی، ریخته گری و نورد شامل سفارش تولید، گردش کار، صدور درخواست به انبار، درخواست بازرسی حین تولید می شود. شارژ پای کار خطوط تولیدی شامل مدیریت موجودی پای کار، میزان مصرف مواد به ازای هر برنامه ، کنترل مصرف مواد به ازای هر ذوب، موازنه ذوب است.

کارگاه «مدیریت فرآیندهای تولید بهبود مستمر کیفیت»

رضا طاهریان مدیر پروژه استقرار راهکار صنعت فولاد: بازسازی حین تولید شامل دفعات بازرسی ذوب، شمش، نورد و....، آنالیز ابعادی و عناصری، صدور گواهی نامه آنالیز، ارتباط با کوانتومتر، ثبت عیوب و علت عیوب، عدم انطباق است. ثبت عملکرد تولید شامل آمار تولید، گرید محصول، مصرف واقعی مواد، دلایل ضایعات، دلایل انحراف از برنامه، کارکرد پرسنل و ماشین، تحویل به انبار  محصول، چاپ بارکد است. پنلی به عنوان مرور داریم که در مرور تولید یک مدیر برنامه ریزی چه به شکل کلی و چه به صورت جزئی میزان تولید و مصرف مواد را می تواند  گزارش بگیرد.

بازدید  ایمان عتیقی، عضو هیات مدیره و مشاور مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و هیات همراه از سیمکس  ۲۰۲۰   

کارگاه تخصصی با موضوع «مدیریت فرآیندهای تولید بهبود مستمر کیفیت» در دومین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد

کارگاه  تخصصی اقدامات بومی سازی

برگزاری کارگاه تخصصی اقدامات بومی سازی شرکت سنگ آهن گوهر زمین در سیمکس۲۰۲۰

علی زهرودی، مدیر مهندسی معکوس و بومی سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین: تحریم، عرصه جنگ است و شوخی بردار نیست. بومی سازی  رابطه تنگاتنگی با فناوری دارد و باید آن را یا توجه به شرایط پیش برد. گهر زمین سال ۱۳۹۵ به طور جدی بحث بومی سازی را شروع کرد و ویژگی متفاوت آن از جمله قابلیت ریسک پذیری بالای مدیران،  موفقیت را برای این مجموعه در پی آورد. امروز ترکیبی از مهندسین جوان کارکشته و مهندسین با تجربه، گهر زمین را به پیش می برد. پروژه های تحقیقاتی را به دانش بنیان ها  و ساخت محصولات را به پیمان کاران سپردیم و در ریسک پروژه ها در قالب طرح همسا شریک می شویم.

حضور محسن آرش، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در دومین روز از دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد (سیمکس۲۰۲۰)

علی نجات بیگلری، معاون امورعمرانی فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان  و غلام عباس شهبا، رئیس گروه برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان در سیمکس ۲۰۲۰ - سیرجان حضور پیدا کردند.

 
امین شول سیرجانی در کارگاه آموزشی صنایع معدنی و توسعه معدن

هر سال ۳ میلیارد تن خاک و باطله در کشور  جابجا می شود. سالیانه ۱۵ میلیارد تن خاک و باطله در جهان جابجا می شود. مجموعه کنش های ما نشان می دهد که معنی توسعه پایدار را نشناختیم. به کارگیری اخلاق حرفه ای و مدیریت مناسب سازمان و شفافیت از جمله محورهای اصلی توسعه پایدار است. احترام به خرده فرهنگ ها، رسوم محلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و امروز یکی از چالش های جدی محسوب می شود. حوزه اجتماعی پر چالش با زحمت است و باید با ظرافت های خاصی انجام شود و اگر به درستی انجام نشود به ضد خود تبدیل می شود. بین مسوولیت اجتماعی و نگاه خیریه ای تفاوت وجود دارد.

برگزاری کارگاه های تخصصی در سیمکس ۲۰۲۰

کارگاه آموزشی «صنایع معدنی و توسعه پایدار» در دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در سیرجان با حضور امین شول سیرجانی روزنامه نگار و تسهیل گر مسوولیت اجتماعی برگزار شد. سیمکس۲۰۲۰ دیروز  ۵ بهمن ۹۸ در محل دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده