تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۸۲۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس نظام مهندسی معدن استان عنوان کرد:

برگزاری اولین سمینار ایمنی معادن در دانشگاه دامغان/ "دانش فنی" لازمه فعالیت معدنی ایمن

می متالز - رییس نظام مهندسی معدن استان سمنان از برگزاری اولین سمینار ایمنی در معادن و فعالیت های معدنی در این استان خبر داد.
برگزاری اولین سمینار ایمنی معادن در دانشگاه دامغان/ "دانش فنی" لازمه فعالیت معدنی ایمن

به گزارش می متالز، حمید آقاجانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این سمینار در محورهای طب صنعتی و بیماری های ناشی از محیط کار و نقش آموزش در آن، تجزیه و تحلیل حوادث معدنی در استان سمنان و همچنین تحلیل ریسک، شناسایی خطر و مدیریت بحران در معادن برگزار می شود.

وی افزود: اولین سمینار ایمنی در معادن و فعالیت های معدنی در استان سمنان به همت نظام مهندسی معدن استان سمنان، سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه دامغان عصر امروز ۲۶ دی ماه، در مرکز همایش های دانشگاه دامغان برگزار می شود.

رئیس نظام مهندسی معدن استان سمنان خاطرنشان کرد: ایمنی، بهداشت و محیط زیست در فعالیت های معدنی نقش اساسی و ویژه دارد، رعایت نکات ایمنی و دانش کافی در این زمینه برای بهره برداران معادن، مسئولین فنی و کارگران در سطوح مختلف سبب فعالیت معدنی ایمن و باعث کاهش مشکلات ناشی از معدنکاری خطرناک می شود.

آقاجانی خاطرنشان کرد: در این راستا نظام مهندسی معدن به منظور آگاهی بخشی به جامعه معدنی کشور سلسله آموزش هایی را در قالب همایش، سمینار و دوره های کوتاه مدت در دستور کار خود دارد، این سمینار با حضور و سخنرانی دکتر علی مظفری مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آیین نامه ها، قوانین و الزامات ایمنی در محیط کار معدنی، برگزار می شود.

وی همچنین از عضویت یک هزار و ۱۱۷ نفر در سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۸ نفر دارای پروانه اشتغال در رشته های پی جویی و اکتشاف، استخراج، نقشه برداری و کانه آرایی و متالوروژی فعالیت دارند.

رئیس نظام مهدنسی معدن استان سمنان اضافه کرد: بررسی صلاحیت فنی اعضای نظام، بررسی صلاحیت فنی و مالی اشخاص حقیقی وحقوقی، نظارت و بازرسی از معادن، بررسی و داوری طرح های معدنی و... از عمده فعالیت های نظام مهندسی معدن است.

عناوین برگزیده