تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۸۲۷۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان:

راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی توسط شرکت گل ‌گهر/ رکورد زدن در تمام حوزه‌های تولید علیرغم تحریم‌ها

می متالز - مدیرعامل شرکت گل ‌گهر با اشاره به رویکرد ویژه شرکت متبوعش در حمایت از ساخت داخل، از راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی و رکورد زدن در تمام حوزه‌های تولید علیرغم تحریم‌ها توسط این شرکت خبر داد.
راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی توسط شرکت گل ‌گهر/ رکورد زدن در تمام حوزه‌های تولید علیرغم تحریم‌ها

به گزارش می متالز، جمشید ملارحمان در حاشیه افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران و در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون اقدامات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در بومی‌سازی تجهیزات معدنی، اظهار داشت: شرکت معدنی گل گهر به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ حوزه زنجیره فولاد کشور در خاورمیانه با داشتن بیش از سی درصد از ذخایر آهن کشور با حمایت چهل درصدی از زنجیره فولاد کشور نقشی اساسی در صنعت فولاد ایران ایفا می‌کند، بنابراین هرگونه توسعه در این شرکت برابر با توسعه مستقیم در کل زنجیره فولاد کشور است.

 
 بومی‌سازی در شرکت گل ‌گهر

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالیانه چندین هزار میلیارد قطعات یدکی در حوزه فولاد کشور از ابتدا تا انتهای زنجیره در گل گهر تولید می‌شود، بیان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نقش‌های بی‌بدیل خود را در جهت حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخل به کار گرفته است.

لازم است با افتخار بگویم هم‌اکنون فرآوری باطله‌ها و تولید کنسانتره از باطله‌های معدنی گل‌گهر را با دانش، تکنولوژی، مشاوره و طراحی ایرانی و با استفاده از پیمانکاران کشور به صورت صد در صد داخلی تولید می‌کنیم.

 
راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی توسط شرکت گل ‌گهر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ادامه اضافه کرد: درزمینهٔ بومی‌سازی تکنولوژی و استفاده از دانش فنی نیز با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تعامل گسترده داریم و به تمام سازنده‌های داخلی اعلام کرده‌ایم که شرکت معدنی و صنعتی گل ‌گهر در صدد راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی است.

در همین راستا طی فراخوانی از تولیدکنندگان داخلی درخواست کردیم که قابلیت‌های خود درزمینهٔ زنجیره معدن و صنایع معدنی کشور را در این سامانه عرضه کنند تا بر آن اساس بتوانیم از سازندگان داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم و در این رابطه نیز از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

 

عملکرد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر علیرغم تحریم‌ها

جمشید ملارحمان پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع معدنی و فلزی کشور، اظهار داشت: این تحریم‌ها اقدام جدیدی نیستند و سابق بر این نیز آمریکا چنین ظلمی را بر علیه صنایع معدنی کشور انجام داده است.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۸ علی‌رغم تحریم‌های آمریکا شرکت گل ‌گهر توانسته است در تمام حوزه‌های تولید رکورد بزند.

هم‌اکنون نیز درزمینهٔ تولید کنستانتره بیش از دو درصد افزایش و درزمینهٔ تولید آهن اسفنجی نیز افزایش تولید داشته‌ایم.

 

سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی گل ‌گهر در طرح‌های توسعه‌ای

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در پایان اظهار داشت: امسال بیش از نه هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کردیم و بالغ‌بر هشت هزار میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم لذا این تحریم‌ها باعث می‌شود انرژی و توانمان را به‌ صورت مضاعف به کار بگیریم و از همه ظرفیت‌ها به نحو حداکثر استفاده کنیم.

مطالب مرتبط
چهار سال پیش
عناوین برگزیده