تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۸۲۹۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح دو فرابورسی درباره رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام و پروژه نیروگاه بادی

می متالز - دو شرکت فرابورسی پگاه گلستان و عمران و سازندگی قزوین درخصوص عملکرد مالی و رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام و پروژه نیروگاه بادی دست به شفاف سازی زدند.
توضیح دو فرابورسی درباره رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام و پروژه نیروگاه بادی

به گزارش می متالز، دو شرکت فرابورسی پگاه گلستان و عمران و سازندگی قزوین درخصوص درخصوص عملکرد مالی باتوجه به نوسان مثبت بیش از 50 درصدی قیمت سهام و پروژه نیروگاه بادی دست به شفاف سازی زدند.

براین اساس، مهرنوش امجدی گلپایگانی مدیرعامل "غگلستا" که نماد آن به دلیل نوسان مثبت بیش از 50 درصدی قیمت سهام متوقف و ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شده، اعلام کرد: با توجه به عدم طرح سوال یا ابهامی در سامانه تدان از تاریخ انتشار صورت‌های مالی نه ماهه تاکنون تغییر در وضع مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا خواهد شد.

همچنین "ثقزوی" با توجه به درج برخی گزارش و تحلیل های نادرست و غیر واقعی موثر و تعیین ارزش سهام شرکت توسط کاربران سایت اینترنتی و کانال های تلگرامی فعال در حوزه بورس، توضیح داد:

  1. پروژه نیروگاه بادی توسط شرکت انرژی بادی کوهین(سهامی خاص) پیگیری و انجام می‌شود و شرکت عمران و سازندگی قزوین تنها ۴۹ درصد سهام آن را در اختیار دارد.
  2. در حال حاضر با اعمال تحریم‌های جهانی علیه ایران واردات تجهیزات نیروگاهی امکان پذیر نبوده و جذب سرمایه گذاری خارجی عملاً غیرممکن شده است.
  3. علی رغم افزایش هزینه های احداث نیروگاه ناشی از افزایش سه برابری قیمت ارز و عدم افزایش نرخ خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو در دو سال گذشته، احداث نیروگاه‌های بادی توجیه اقتصادی را از دست داده است.

از این رو، مدتی است پیگیری احداث نیروگاه توسط شرکت انرژی بادی کوهین متوقف شده و اعتبار برخی از مجوزهای اخذ شده منقضی شده است و این موضوع تا اعمال تغییرات سیاستی و توجیه‌پذیر شدن مجدد طرح و امکان جذب سرمایه‌گذار متوقف است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده