تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۸۲۹۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واحد تولیدی پودر زئولیت در ناحیه صنعتی سمنان افتتاح شد

می متالز - همزمان با اولین روز از دهه فجر، با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، واحد تولیدی پودر زئولیت، بنتونیت و کربنات سدیم در ناحیه صنعتی اعلاء شهر سمنان با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
واحد تولیدی پودر زئولیت در ناحیه صنعتی سمنان افتتاح شد

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  روز شنبه افزود: ظرفیت تولید این واحد سالانه ۹۵ هزار تن انواع پودرهای کربنات کلسیم، بنتونیت، زئولیت، میکرونیزه بنتونیت و کربنات کلسیم است.

بهروز اسودی بیان کرد: ۱۶ نفر با بهره‌برداری از واحد تولیدی پودر زئولیت، بنتونیت و کربنات سدیم در ناحیه صنعتی اعلاء شهر سمنان مشغول به کار شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۵۶ هکتار احداث شده و سالانه حدود ۹۰۰ هزار مترمکعب آب و ۲۴ هزار متر مکعب گاز مصرف می کند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات روستایی به واحد تولیدی پودر زئولیت، بنتونیت و کربنات سدیم در ناحیه صنعتی اعلاء شهر سمنان، خاطرنشان کرد: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی در سال گذشته به این واحد تولیدی پرداخت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: سرمایه‌گذار این واحد تولیدی، یک واحد تولیدی ام دی اف از ضایعات نیشکر در خوزستان دارد که به دلیل بوی نامطبوع محصولات تولیدی با اضافه کردن پودر زئولیت بوگیری می‌شود که کاربرد خاص این محصول و یکی از دلایل اصلی راه‌اندازی این واحد تولیدی است.

 

افتتاح مخزن ۲ هزارمترمکعبی روزیه سمنان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهرک روزیه شهر سمنان در اولین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال افتتاح شد.
محمد طاهری افزود: عملیات ساخت این مخزن از سال ۹۷ آغاز و در دهه فجر امسال با هدف تامین و حجم ذخیره آب در این شهرک بهره‌برداری شد.

۶۶۲ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در استان سمنان در دهه فجر ۹۸ افتتاح می‌شود.

عناوین برگزیده