تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۸۲۹۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت ۵۷ معدن دارای پروانه بهره برداری در شهرستان مهاباد

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: ۵۷ معدن دارای پروانه بهره برداری با مجوز از وزارت صنایع و معادن در این شهرستان فعال است.
فعالیت ۵۷ معدن دارای پروانه بهره برداری در شهرستان مهاباد

به گزارش می متالز، جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: در حال حاضر ۵۷ معدن با حجم سرمایه گذاری حدود ۳۰۰ هزار میلیون ریال برای استخراج سالانه ۹۲۰ هزار و ۵۰ تن انواع مواد معدنی و با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۸۲ نفر مشغول به فعالیت است.

او با بیان اینکه فعالیت معدن باید با مجوز دارای جواز تاسیس، کارت شناسایی، گواهی فعالیت صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، افزود: پروانه بهره برداری معدنی مجوزی است که به وسیله وزارت صنایع و معادن برای بهره برداری از معدن برای مدت معینی در محدوده مشخصی صادر می‌شود.

جهین با اعلام اینکه ۱۴۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال فعال است اضافه کرد: این تعداد واحد صنعتی برای ۳ هزار و ۸۰۴ نفر بصورت مستقیم موقعیت شغلی ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد تصریح کرد: امیدست با به بهره برداری رسیدن معادن‌های جدید ظرفیت بهره برداری از معادن و ایجاد اشتغال در این زمینه نیز افزایش یابد.

جهین اظهار داشت: در شهرستان مهاباد ۱۴۰ واحد صنعتی، ۵۷ معدن دارای پروانه بهره برداری و ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال است که برای ۲۲ هزار و ۷۸۶ نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرداند.

او گفت: همچنین ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند که ۱۸ هزارو ۵۰۰ نفر در این واحد‌های صنفی مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده