تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۸۲۹۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

یک واحد فرآوری محصولات معدنی در روستای اعلاء سمنان افتتاح شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک واحد فرآوری محصولات معدنی در روستای اعلاء سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.
یک واحد فرآوری محصولات معدنی در روستای اعلاء سمنان افتتاح شد

به گزارش می متالز، بهروز اسودی ضمن بیان اینکه یک واحد فرآوری محصولات معدنی در روستای اعلا سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۵۶ مترمربع احداث‌شده است.

وی بابیان اینکه این واحد تولیدی سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی دریافت کرده است، افزود: ظرفیت تولید سالانه ۹۵ هزار تن پودر کربنات کلسیم، پودر بنتونیت، پودر زئولیت، پودر میکرونیزه بنتونیت و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در این واحد صنعتی وجود دارد.

 

ایجاد ۱۶ فرصت شغلی جدید در سمنان

رئیس سازمان صمت استان سمنان با اشاره به اینکه کاربرد خاص این محصولات در صنایع تولید «ام دی اف» از ضایعات نیشکر به‌منظور بوگیری بوی بد محصولات تولیدی است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این واحد برای ۱۶ نفر فرصت شغلی ایجادشده است.

اسودی بابیان اینکه ۱۰ طرح صنعتی و معدنی هم‌زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حضور مسئولان افتتاح می‌شوند، بیان کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری ۶۷۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۰۰ نفر به‌طور مستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: کارخانه ریسندگی پنبه بااعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر، تولید انواع پارچه جین و پنبه بااعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر و یک شرکت فولاد در گرمسار با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان درزمینهٔ تولید میلگرد آج‌دار یا شاخه‌ای از جنس فولاد ساده کربنی و اشتغال ۷۰ نفر ازاین‌دست طرح‌ها هستند.

 

سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی درزمینهٔ تولید کاتد مس

رئیس صمت استان سمنان گفت: شرکت فرآوری معدنی با مشارکت خارجی و با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی درزمینهٔ تولید کاتد مس و اشتغال ۷۰ نفر از دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر است همچنین افتتاح شرکت تولیدکننده قطعات گچی ساختمان و شرکت تولیدکننده پودر زئولیت در سمنان از دیگر طرح‌ها هستند.

اسودی از افتتاح یک کارخانه کارتن‌سازی در شاهرود خبر داد و بیان کرد: شرکت تولیدکننده کیسه پروپیلن در گرمسار، شرکت تولیدی گچ در سرخه شرکت تولیدکننده ملات خشک در سمنان از دیگر طرح‌های قابل‌افتتاح هستند.

عناوین برگزیده