تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۸۲۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۷ برنامه جدید بخش زغال سنگ ابلاغ شد + تکلیف "ذوب"

می متالز - ۷ برنامه جدید وزارت صنعت برای بخش زغال سنگ ابلاغ شد که مربوط به شرکت‌های این محصول و همچنین ذوب آهن است.
۷ برنامه جدید بخش زغال سنگ ابلاغ شد + تکلیف "ذوب"

به گزارش می متالز، متن ابلاغیه به شرح زیر است:

  1. در خصوص موضوع ایمنی معادن زغال سنگ، مقرر شد پیگیری تأمین بودجه برای احداث ۴ مرکز ایمنی و نجات در ۴ حوزه اصلی زغال سنگ (طبس، کرمان، البرز شرقی، البرز مرکزی) در بودجه سال ۹۹ از طرف وزارت صنعت به عمل آید و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری باشد. همچنین در سفر کارشناسان و شرکت‌های روسی به ایران در این خصوص بحث و رایزنی لازم با حضور انجمن زغال سنگ ایران و سازمان نظام مهندسی معدن ایران جهت دریافت نظرات کارشناسی و تجهیزات ایمنی معادن زغال سنگ از کشور روسیه به عمل آید.
  2. با توجه به اینکه قیمت پایه کنستانتره زغال سنگ برمبنای ۲۶.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس تعیین می‌شود و کاهش قیمت شمش فولاد در چند ماهه اخیر این معادن را با مشکل روبرو کرده، لذا به منظور روند اقتصادی در فعالیت معادن زغال سنگ و چرخه تولید فولاد در خصوص تعیین قیمت پایه شمش فولاد برررسی و دقت لازم به عمل آید و با تعیین قیمت واقعی و کارشناسی قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا مشکل معادن زغال سنگ و سایر بخش‌های فولاد مرتفع شود.
  3. مقرر شد در خصوص تأمین و تکمیل امکانات زیربنایی ناحیه زغال سنگ طبس با مشارکت سازمان ایمیدرو و بخش‌های خصوصی و دولتی فعال در منطقه سرمایه گذاری لازم به عمل آید و از طرح‌های اولویت دار سازمان ایمیدرو محسوب شود.
  4. ارائه تسهیلات مناسب به معادن زغال سنگ که در شرف انجم است. همچنین رفع مشکل چوب جهت معادن زغال سنگ.
  5. با توجه به ماهیت شغل‌های معادن زیرزمینی زغال سنگ که قطعا مشمول مشاغل سخت و زیان آور است، مقرر شد پیگیری‌های لازم از طرف وزارت صنعت جهت تقبل بخشی از حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن زغال سنگ توسط دولت به عنوان کمک بلاعوض دولت به معادن زغال سنگ در بودجه سال ۹۹ به عمل آید. همچنین با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی لازم به عمل آید که ۴ درصد حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن زغال سنگ همزمان با حق بیمه ماهیانه پرسنل مشمول پرداخت شود تا از انباشتگی جلوگیری شده و امکان پرداخت تدریجی آن برای معادن زغال سنگ فراهم شود.
  6. تشکیل کمیته پشتیبانی زغال سنگ حداقل دو بار در طول سال.
  7. پرداخت مطالبات بخش زغال سنگ کشور توسط شرکت ذوب آهن اصفهان.
عناوین برگزیده