تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۵۴
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۸۳۱۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق زنجان در شورای گفت‌وگوی استان خبر داد

افزایش ۲۱۶ درصدی ارزش صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا

می متالز - پنجاه و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با محوریت بررسی مشکل گردشگری و صنایع‌دستی و بررسی موضوعات روز اقتصادی در محل اتاق زنجان برگزار شد. رئیس اتاق زنجان در این نشست از رشد 216 درصدی افزایش صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اوراسیا خبر داد.
افزایش ۲۱۶ درصدی ارزش صادرات ایران به اتحادیه اوراسیا

به گزارش می متالز، رئیس اتاق زنجان، با اشاره به تجارت ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: در کار با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، تجارت در زمینه روی می‌تواند موضوع مطلوبی برای تجارت با این منطقه و به‌ویژه استان چلیابینسک روسیه باشد.

علی یگانه فرد، در جلسه شورای گفت‌وگوی استان زنجان افزود: برای حضور استاندار و فعالان اقتصادی استان چلیابینسک روسیه برای حضور در استان زنجان دعوت‌نامه ارسال شده و تلاش داریم تا پایان سال ۱۳۹۸ هیاتی اقتصادی از استان چلیابینسک روسیه در زنجان حضور پیدا کنند.

یگانه فرد تصریح کرد: در حوزه اوراسیا و بر اساس گزارش‌های ارائه شده در ۹ ماه سال ۱۳۹۸ میزان صادرات کالا از ایران به لحاظ ارزش ۲۱۶ درصد و به لحاظ وزنی ۵۲۲ درصد به این منطقه افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه صادرات مبلمان کشور نیز تا پایان آبان از مرز ۳۰ میلیون دلار گذشته است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه نشست دائمی اتاق‌های بازرگانی اوراسیا در بیشکک برگزار شده است، خاطرنشان کرد: امید است برگزاری همایش اتاق‌های بازرگانی منطقه اوراسیا، اسفندماه در تهران برگزار شود که فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان زنجان است.

او با اشاره به ابلاغ بسته‌های حمایتی از توسعه صادرات غیرنفتی توسط معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: در ۹ ماهه امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی بودیم که نقطه مطلوبی بوده و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و فعالان اقتصادی ما بتوانند از تسهیلات بانکی حداکثر استفاده را داشته باشند.

عناوین برگزیده