تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۸۳۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ثبات نسبی سودآوری این بیمه‌ای در عملکرد ۹ ماهه ثبت شد؛

کسب سود ۲۷۵ ریالی به ازای هر سهم "ومعلم"

می متالز - بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه و صورت سود و زیان شرکت، در بخش سایر درآمد‌های غیربیمه‌ای شاهد شناسایی مبلغ ۲۹۵ میلیارد ریال درآمد می‌باشیم. این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کسب سود ۲۷۵ ریالی به ازای هر سهم "ومعلم"

به گزارش می متالز، بیمه معلم در دوره ۹ ماهه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، سود خالص ۴۱۱ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریالی را محقق کرده است.

در بخش درآمد‌های عملیاتی شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و این شرکت در دوره ۹ ماهه، موفق به صدور بیش از ۱۷ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال حق بیمه شده است.

با این حال، سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای این شرکت قبل از محاسبه سود سرمایه‌گذاری‌های آن به ۴۵۱ میلیارد ریال محدود شده است؛ همچنین درآمد سرمایه‌گذاری شرکت از محل منابع ذخایر فنی با ۴۴درصد افزایش به ۷۵۸ میلیارد ریال رسید.

سود عملیاتی شرکت کاهش ۵۱درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که دلیل اصلی آن افزایش سنگین هزینه‌های فروش، عمومی و اداری شرکت بوده که با بیش از ۴۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱.۱۹۵ میلیارد ریال رسیده است و لزوم مدیریت بیشتر شرکت در این خصوص را برجسته می‌سازد.

برپایه این گزارش، بر اساس صورت‌های مالی ۹ ماهه و صورت سود و زیان شرکت، در بخش سایر درآمد‌های غیربیمه‌ای شاهد شناسایی مبلغ ۲۹۵ میلیارد ریال درآمد می‌باشیم. این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به این ترتیب سود خالص شرکت در این دوره به میزان ۲۷۵ ریال به ازای هر سهم (سرمایه فعلی شرکت ۱.۵۰۰ میلیارد ریال است)، محقق و شناسایی شده است.

عناوین برگزیده