تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۳۹۶
کد خبر: ۸۳۳۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

یک هزار فرصت جدید شغلی در مجتمع سرب و روی کوهبنان ایجاد می‌شود

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین گفت: براساس پیش بینی اولیه یکهزار نفر در مجتمع فراوری و تولید شمش سرب و روی شهرستان کوهبنان اشتغالزایی می‌شود و تمامی کارکنان را به شرط وجود تخصص از نیروهای بومی استخدام می‌کنیم.
یک هزار فرصت جدید شغلی در مجتمع سرب و روی کوهبنان ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، ابراهیم جمیلی روز یکشنبه در نشست خبری احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی شهرستان کوهبنان افزود: شرکت زرین صبا تربیت نیروهای بومی را در دستور کار خود قرار داده و در حوزه سرب و روی صنعت را بومی کردیم و افراد بومی را صنعتی می کنیم و پرداخت کمک هزینه تحصیلی و بورسیه در رشته های مورد نیاز هم دنبال می شود.

وی اظهار داشت: قطب سوم سرب و روی کشور را در استان کرمان و شهرستان کوهبنان بنا می نهیم و در کنار آن صنایع پایین دستی به منطقه وارد می شوند و رسانه ها به عنوان یار دوازدهم با اطلاع رسانی مطلوب می توانند چهره منطقه محروم کوهبنان را تغییر دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین گفت: براساس نظر استاندار کرمان و فرماندار کوهبنان احداث این مجتمع برای ایجاد ارزش افزوده به مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه خاک استحصال شده اگر عناصر دیگری داشته باشد روی آن سرمایه گذاری و به تولیدات ما اضافه می شود عنوان کرد: کارخانه ۳۰۰ هزار تنی کنستانتره سرب و روی در سه فاز در استان کرمان احداث می شود که پس از فاز نخست نتایج اکتشافات بیشتری به دست می آید و فاز های بعدی را ادامه می دهیم.

جمیلی تصریح کرد: گروه صنعتی و معدنی زرین به ۱۷ کشور دنیا صادرات دارد و ۱۴ کشور کیفیت محصولات ما را آزمایش نمی کنند و آن  را می پذیرند که برای صادرات محصولات نیاز به کمک استاندار و مسئولان اجرایی استان و فرماندار وجود دارد.

وی گفت: بومی سازی را در استان کرمان دنبال می کنیم که موجب رونق اقتصادی مطلوب در منطقه استان کرمان می شود و ورود سرب و روی به منطقه علاوه بر اشغالزایی، به ارز آوری نیز کمک می کند.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین با اشاره به مشکل تامین سه میلیون تن مواد اولیه برای مجتمع فراوری و تولید شمش سرب و روی شهرستان کوهبنان افزود: خوشبختانه تامین این مواد اولیه جزو مصوبات امروز با حضور استاندار کرمان و رییس سازمان صمت استان کرمان بود.

وی بیان داشت: در بخش معدن فعالیت های اکتشافی خوبی را انجام خواهیم داد که تیم اکتشافی خوبی با همکاری شرکت های صبا زرین و توسعه معادن با سابقه انجام کارهای بزرگ در حوزه سرب و روی پشت این پهنه قرار می گیرد که با کار کارشناسی امیدواریم به ذخایر خوبی برسیم و در استان کرمان می مانیم که به صنعت استان کمک کنیم.

جمیلی عنوان کرد: افرادی که آمادگی دارند پس از استخراج ماده معدنی سرب و روی را از آنان خریداری می کنیم و افرادی که به تخصص نیاز دارند به آنان مشاوره می دهیم و آمادگی همکاری و شراکت داریم و آمده ایم به معادن سرب و روی استان کرمان کمک کنیم و امیدواریم تعامل خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: آمادگی همکاری با دانشجوهای فعال در حوزه صنعت و معدن هستیم و در این راستا انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه شهید باهنر کرمان در برنامه است و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری با دانشجویان نخبه که نیاز به ابزار لازم برای کار تحقیقاتی دارند، می کنیم.

عناوین برگزیده