تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۸۳۳۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح کارخانه فرومنگنز اسدآباد ظرف ۶ ماه آینده

می متالز - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری کارخانه فرومنگنز اسدآباد ظرف شش ماه آینده خبر داد.
افتتاح کارخانه فرومنگنز اسدآباد ظرف ۶ ماه آینده

به گزارش می متالز، رحیم قربانی با اعلام این خبر اظهار کرد: کارخانه فرومنگنز (ذوب‌ آهن) اسدآباد در راستای افتتاح و راه اندازی با پیگیری های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ظرف شش ماه آینده افتتاح شده و به بهره برداری می رسد که برای راه اندازی این طرح بزرگ صنعتی قرار است طرح فوق توسط شرکت صبانور و یا با واگذاری به شرکت خصوصی دیگر افتتاح شود.

وی با اشاره به طرح کارخانه حبه قند نیز گفت: کارخانه حبه قند اسدآباد با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر آماده بهره برداری بوده و برای بهره برداری آن منتظر سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به اسدآباد هستیم.

قربانی در رابطه با کارخانه کنستانتره گلدره اسدآباد نیز بیان کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ غیرمستقیم ایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت که طرح فوق تکمیل بوده و تا پایان سال آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک و پلی اتیلن در اسدآباد خبر داد و یادآور شد: این طرح بزرگ صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر اداره صمت اسدآباد با اشاره به اینکه توسط اداره صمت اقدام به تشکیل ۳۰ پشتیبان مشاغل خانگی کرده ایم، افزود: از این تعداد پشتیبان مشاغل خانگی تعداد ۱۴ نفر به بانک ها برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی در زمینه های قالیبافی و پوشاک معرفی و مابقی پشتیبان ها باقی مانده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان به این تعداد پشتیبان تسهیلات پرداخت شده، اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات به مابقی پشتیبان های مشاغل خانگی به اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان نیاز خواهد بود که در این راستا نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

قربانی از جذب سرمایه گذار تولیدکننده کفش در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برای راه اندازی این تولیدی به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۰  میلیارد آن آورده سرمایه گذار بوده و سرمایه گذار طرح برای مابقی سرمایه به ۱۰ میلیارد تسهیلات نیاز دارد و در صورت آغاز به کار تولیدی به صورت مستقیم برای ۱۲۰ نفر و  غیرمستقیم  ۲۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار طرح برای صادارات تولیدات خود به کشورهایی چون عراق، افغانستان و قزاقستان دارای برنامه است، خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز این سرمایه گذار طی جلسه ای با فرماندار شهرستان قرار است در این رابطه حمایت های لازم از وی انجام گیرد.

مدیر اداره صمت اسدآباد خاطرنشان کرد: یک مورد سرمایه گذار تولید کفه و زیره کفش نیز در حال حاضر جذب شده که این سرمایه گذار هم نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بوده و قرار است تولیدی خود را در مدرسه جنت آباد راه اندازی کرده و ۴۰ نفر از خانوارهای بی بضاعت را مشغول به کار کند و قول داده که در صورت اخذ تسهیلات بانکی مورد نیاز خود ظرف یک هفته نسبت به راه اندازی این طرح اقدام کند.

وی در ادامه با تأکید بر پیشگام شدن مردم اسدآباد در راستای کارهای تجاری و صنعتی اظهار کرد: در صورتی که مردم طرح های اشتغال خود را ارائه داده و در بحث کارهای تجاری و صنعتی پیشگام شوند از آنان حمایت لازم را خواهیم داشت ضمن اینکه روستائیان می توانند طرح های خوبی را برای تشکیل تعاونی در سطح روستاها ارائه داده و با طرح های خود موجب ایجاد اشتغال پایدار مناسبی برای جوانان روستا شوند.

عناوین برگزیده