تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۸۳۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش هزینه‌ها و تسریع در ترخیص اقلام وارداتی از گمرک برای شرکت‌های تولیدی

می متالز - سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران: «کاهش هزینه ها و تسریع در ترخیص اقلام وارداتی از گمرک برای شرکت های تولیدی اعم از سرمایه گذاری های داخلی و یا خارجی»
کاهش هزینه‌ها و تسریع در ترخیص اقلام وارداتی از گمرک برای شرکت‌های تولیدی

به گزارش می متالز، با توجه به بالا بودن هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری و انبارداری اقلام وارداتی از گمرک  و همچنین زمان بربودن مراحل ترخیص، شرکت‌های تولیدی می توانند جهت رفع مشکلات مربوطه از مزیت های موجود در قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن به شرح زیر بهره مند شوند:

-ایجاد انبار اختصاصی در سایت کارخانه:

 طبق ماده ۵۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، گمرک ایران می تواند با درخواست صاحبان کالا مبنی بر تأسیس انبار اختصاصی مشروط به داشتن شرایط لازم موافقت کند.

وفق قانون یاد شده، انبارهای اختصاصی تحت نظارت نزدیکترین گمرک خواهند بود و گمرک مربوطه ضمن نگهداری حساب کالای موجود در آن مسئول حسن اجرای مقررات گمرکی خواهد بود.

 لازم به توضیح است که ایجاد انبار اختصاصی هزینه های مربوط به تخلیه، بارگیری و انبارداری را به صفر می رساند.

مناسب است واحدهای تولیدی یک بخش از فضای تولیدی خود را به گمرک یا انبار اختصاصی گمرک اختصاص دهند که این موضوع می تواند هزینه های سربار تولید را کاهش دهد.

- دادن پیش آگهی به گمرک برای  ورود اقلام وارداتی توسط شرکت‌های تولیدی:

طبق  ماده ۴۳ قانون امور گمرکی صاحب کالا قبل از ورود اقلام وارداتی خود می تواند درخواست کد تعرفه و طبقه بندی کنند. این امر از تخصیص تعرفه های اشتباه  و طولانی شدن پروسه ترخیص کالا جلوگیری می کند.

عناوین برگزیده