تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۸۳۴۵۲
سرویس خبر : انرژی

نشست کارگروه بازنگری دوره‌های آموزش اچ‌اس‌یی نفت برگزار شد

می متالز - نشست کارگروه بازنگری دوره‌های آموزشی اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.
نشست کارگروه بازنگری دوره‌های آموزش اچ‌اس‌یی نفت برگزار شد

به گزارش می متالز، شهرام احمدی، رئیس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت اظهار کرد: ۱۹۷ دوره آموزشی در مجموعه اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل وزارت نفت ثبت شده است که ضرورت دارد دوره‌های آموزشی براساس تحلیل‌ها، نتایج رویدادها و حوادث در صنعت نفت از سوی کارگروه‌های تخصصی بازنگری شود.

وی با اشاره به حضور ۷۰ متخصص در کارگروه‌های بازنگری دوره‌های آموزشی اچ‌اس‌یی وزارت نفت گفت: متخصصان در پنج کارگروه پدافند غیرعامل، ایمنی، آتش‌نشانی، بهداشت و محیط زیست حضور دارند که پس از پایان بررسی‌ها، دوره‌ها بازبینی و شناسنامه جدید تدوین و به همه شرکت‌ها ابلاغ می‌شود.

احمدی برگزاری دوره‌های آموزشی اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل در صنعت نفت را براساس چارچوبی تعریف‌شده دانست و تاکید کرد: در همه دوره‌های آموزشی مرتبط با اچ‌اس‌یی در صنعت نفت شناسنامه اختصاصی مرتبط با هر دوره وجود دارد که در این شناسنامه عنوان دوره، سرفصل‌ها، شرایط مدرس و شرکت‌کنندگان بررسی و استانداردسازی می‌شود و همه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت این دوره‌ها را براساس شناسنامه آموزشی مرتبط با دوره اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آموزش یکی از ابزارهای کلیدی برای کنترل و ریسک‌های عملیاتی است که به این منظور با ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان به ارتقای سطح آگاهی و دانش آنان نسبت به محیط کار و روش‌های کنترل پرداخته می‌شود.

عناوین برگزیده