تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۸۳۴۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۴/۵ درصدی بارگیری و تخلیه محموله نسبت به سال گذشته در یزد

می متالز - مدیر کل راه آهن یزد، از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۷ میلیون تن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله‌ها در ۱۰ ماهه سال جاری بوسیله ناوگان ریلی در این اداره کل خبر داد.
رشد ۴/۵ درصدی بارگیری و تخلیه محموله نسبت به سال گذشته در یزد

به گزارش می متالز، سید مصطفی داودی، مدیر کل راه آهن یزد گفت: در ده ماهه سال جاری، ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره و دیگر محموله‌ها بوسیله ناوگان ریلی راه آهن یزد انجام شده است.

او در ادامه به صادرات این مواد به دیگر استان‌ها اشاره کرد وافزود: در این مدت همچنین مقدار ۱۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت)، گندله سازی اردکان و معدن سنگ آهن چادرملو به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری و ارسال شده است.

داوودی در ادامه اظهار داشت: در ده ماهه امسال همچنین مقدار چهار میلیون و ۳۱۰ هزار تن محموله از قبیل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد رشد به ثبت رسید.

مدیر کل راه آهن یزد در پایان تصریح کرد: در تن کیلومتر بار خالص حمل شده، مقدار شش میلیارد و ۱۵۰ میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد نیز، مقدار شش میلیارد و ۹۷۰ میلیون هزینه‌ی عملکرد راه آهن یزد در این ده ماهه می‌باشد.

عناوین برگزیده