تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۸۳۵۰۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی:

افزایش نرخ حمل مصالح ساختمانی پس از گرانی بنزین/ افزایش قیمت مصالح به ضرر بازار مسکن است

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر مستقیمی در افزایش نرخ مسکن دارد که این مساله موجب کاهش معاملات مسکن و کاهش ساخت و ساز مسکن می شود، از این رو افزایش نرخ تجهیزات به صورت مستقیم به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.
افزایش نرخ حمل مصالح ساختمانی پس از گرانی بنزین/ افزایش قیمت مصالح به ضرر بازار مسکن است

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش نرخ مصالح ساختمانی، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، قیمت مصالح در پاییز سال جاری نسبت به ایام تابستان افزایش داشته است، این در حالی است که قیمت این تجهیزات و مصالح در تابستان ثابت باقی مانده بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من عوامل مختلفی در افزایش نرخ مصالح و تجهیزات ساختمانی دخیل است، به طور مثال در محصولی مانند آجر، مسائلی همچون افزایش حقوق کارگران و بار روانی ناشی از افزایش قیمت سوخت تأثیرگذار است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های تولید کننده محصول آجر در کشور است، در چند ماه اخیر با افزایش قیمت بنزین، نرخ حمل و نقل با کامیون نیز افزایش یافته است که این مساله نشان دهنده تأثیر روانی افزایش نرخ سوخت است.

نرخ حمل مصالح ساختمانی پس از افزایش قیمت بنزین چندین برابر شده است

یارمحمدی ادامه داد: قیمت یک کامیون 8 تا 10 تنی آجر تا پیش از افزایش نرخ بنزین حدود 900 هزار تومان بود که این قیمت در شرایط کنونی به حدود یک میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، بر اساس گزارش ها، نرخ حمل و نقل برای انتقال مصالح ساختمانی چندین برابر شده است.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر مستقیمی در افزایش قیمت مسکن دارد

وی گفت: متأسفانه افزایش قیمت مصالح ساختمانی تأثیر مستقیمی در افزایش قیمت مسکن دارد که این مسئله موجب کاهش معاملات مسکن و کاهش ساخت و ساز مسکن می شود، از این رو افزایش نرخ تجهیزات به صورت مستقیم به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، فقدان سیستم های نظارتی را یکی از دلایل افزایش چشمگیر نرخ مصالح ساختمانی دانست و گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به مدیریت قیمت بازار تجهیزات ساختمانی اقدام کند تا تلاطمات بازار تا حدودی کاهش یابد.

عناوین برگزیده