تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۵۳۳
کد خبر: ۸۳۵۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

جرثقیل سقفی ۳۰۰ تن فولاد سازی با موفقیت وارد شرکت فولاد خوزستان شد

می متالز - با تلاش و پشتکار کارکنان واحدهای برنامه‌ ریزی و پشتیبانی خرید، خرید قطعات و تجهیزات و پروژه‌ های فولاد سازی، قطعات جرثقیل سقفی ۳۰۰ تن وارد شرکت فولاد خوزستان شد.
جرثقیل سقفی ۳۰۰ تن فولاد سازی با موفقیت وارد شرکت فولاد خوزستان شد

به گزارش می متالز، مینا اقتداریان مدیر برنامه‌ ریزی و پشتیبانی خرید با اعلام این مطلب افزود: به منظور تحقق برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید و با توجه به عمر بالای جرثقیل‌های سقفی موجود، جهت حمل پاتیل مذاب، برنامه ساخت جرثقیل سقفی با ظرفیت ۳۰۰ تن با کلاس کاری بالا و همچنین توانایی کارکرد در دمای بالای محوطه فولاد سازی در دستور کار قرار گرفت.

اقتداریان گفت: با عنایت به اینکه ساخت این نوع جرثقیل در داخل کشور صورت نمی‌گیرد، قرارداد ساخت به شرکت پیمانکار خارجی واگذار و نهایتاً پس از طی فراز و نشیب‌های بسیار در تیرماه سال جاری، اتمام پروسه ساخت و آمادگی جهت بارگیری این جرثقیل به شرکت فولاد خوزستان اعلام گردید.

وی افزود: قرارداد حمل این جرثقیل به صورت FOB در بندر کشور مبدا منعقد شد و به معنای لزوم انجام بارگیری و حمل از سوی شرکت فولاد خوزستان بود. با اعلام این موضوع به واحد پشتیبانی خرید، پیگیری جهت انعقاد قرارداد با شرکت‌های کشتیرانی به منظور حمل این محموله فوق سنگین به کشور ایران آغاز شد.

مدیر برنامه‌ ریزی و پشتیبانی خرید با اشاره به شروع تحریم‌ های کشتیرانی از ۱۴ مرداد ماه سال جاری گفت: عدم امکان بارگیری پس از این تاریخ، کم تردد بودن بندر مبدا و انتخاب کشتی مناسب به دلیل حساسیت نوع کالا، انعقاد قرارداد حمل را با دشواری‌های بسیاری مواجه ساخت که نهایتاً با تلاش مستمر کارکنان واحد پشتیبانی خرید، تنها سه روز پیش از شروع تحریم‌ های کشتیرانی، موفق به بارگیری کالا از کشور مبدا به مقصد بندر امام خمینی (ره) شدیم.

وی در پایان گفت: کشتی حامل این جرثقیل سقفی در شهریورماه ۹۸ در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و عملیات تخلیه و ترخیص آن نیز در حداقل زمان ممکن انجام شد. این جرثقیل سقفی به همراه قطعات متعلق به آن، با ۱۶۹۰ متر مکعب حجم و وزنی معادل ۴۵۷ تن، ۱۷ دی ماه ۹۸ وارد شرکت فولاد خوزستان شد‌.

عناوین برگزیده