تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۸۳۵۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع:

ضرورت دانش بنیان شدن صنایع راهبردی/ باید از خام فروشی در صنایع نفت و گاز عبور کرده و از صنایع پایین دست و تکمیلی با ارزش افزوده بالاتر حمایت کنیم

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید برضرورت تکمیل زنجیره تامین در صنعت پتروشیمی گفت: باید از خام فروشی نفت و گاز عبور کنیم و با توسعه صنایع پایین دست نفت و پتروشیمی به سمت صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بیشترحرکت نماییم.
ضرورت دانش بنیان شدن صنایع راهبردی/ باید از خام فروشی در صنایع نفت و گاز عبور کرده و از صنایع پایین دست و تکمیلی با ارزش افزوده بالاتر حمایت کنیم

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در بازدید خود از دو نمایشگاه بین المللی صنایع پایین دست نفت و نمایشگاه بین المللی یراق آلات ، ماشین آلات، مبلمان و صنایع وابسته با اشاره به حمایت از صنایع رقابت پذیر و دارای توجیه اقتصادی ، بر عبور از خام فروشی و شبه خام فروشی در کشور تاکید و بیان کرد: هرچه قدر صنایع پایین دست پتروشیمی ،نفت وگاز شکل بگیرند و دوام پیدا کنند و بتوانند در بازارهای هدف صادراتی حضور بیشتری پیدا کنند این روند، منجر به رشد توسعه صنعت می شود.

سرپرست معاونت امورصنایع وزارت صمت همچنین درباره حضور جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان در صنعت افزود:ما باید همه صنایع را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه نباید دانش بنیان، اطلاق نامی برای تعدادی شرکت ها باشد، افزود: همه تولیدات می توانند برپایه دانش و برپایه مزیت های کلیدی و رقابت شکل بگیرند و این نیازمند رسوخ مغز افزارها و منابع انسانی است که باید ایده پردازی کنند ودر یک چرخه نوآوری ایده ها را تبدیل به محصول تجاری کنند .

وی ادامه داد: هرچه قدر ارزش دانش در محصول افزایش پیدا کند، آن کالا و خدمت، ارزش افزوده بیشتری پیدا می کند.همچنین توجه به پتاسیل بالای نیروی انسانی کشورمان که جز 5 رتبه نخست فارغ التحصیلان فنی و مهندسی در دنیا است، خلق ارزش افزوده نمود بیشتری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف خود از حضور و بازدید از نمایشگاه های مختلف صنعتی و معدنی افزود:در تمام نمایشگاه هایی که در حوزه صنعت برگزار می شود دو هدف کلی را دنبال می کنیم؛ خدا قوت گفتن به همه تولید کنندگان و تلاشگران عرصه صنعت و دوم آشنایی با آخرین دستاوردها و مشکلات و موانع پیش روی تولید کنندگان است.

وی وضعیت واحدهای صنعتی را در این بازدید ها مثبت توصیف کرد وگفت:دربازدید از نمایشگاه ها از نزدیک با آخرین پتانسیل ها، دستاوردها و برنامه های واحدهای تولیدی و صنعتی آشنا می شویم و اگر مشکلاتی در این بخش ها وجود داشته باشد ،مورد پیگیری قرار می گیرد.

عناوین برگزیده