تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۸۳۷۱۱
سرویس خبر : انرژی
نرخ نفت، بنزین و گاز پیش بینی شد؛

رشد قیمت خانواده انرژی در سال ۲۰۲۰

می متالز - پیش بینی بازارهای کالاهای اساسی از مهمترین مسایل مورد علاقه فعالان بازار است. طبق گزارش های ارایه شده توسط «وب سایت تریدینگ اکونومیکس» قیمت اغلب کالاهای اساسی در دسته انرژی در جهان تا پایان سال ۲۰۲۰ رشد می کند.
رشد قیمت خانواده انرژی در سال ۲۰۲۰

به گزارش می متالز، بر اساس این گزارش در فصل اول سال جاری میلادی متوسط قیمت هر بشکه نفت خام در بازار جهانی برابر با ۶۴.۹۰ دلار امریکا خواهد بود و در فصل دوم همین سال قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی به ۵۲.۶۶ دلار و در فصل سوم به ۶۸.۱۸ دلار می رسد. این وب سایت متوسط قیمت هر بشکه نفت در  فصل اخر سال جاری را برابر با ۶۹.۸۷ دلار پیش بینی کرده است که نشان از رشد حدود ۵ دلاری قیمت نسبت به فصل اول دارد. این رشد درمجموع معادل افزایش ۷.۷ درصدی قیمت هر بشکه نفت خام در دنیاست.

 

رشد ۸.۱۹ درصدی قیمت بنزین

در فصل اول امسال متوسط قیمت هر گالن بنزین در بازار جهانی برابر با ۱.۸۳ دلار پیش بینی شد که پایین ترین سطح طی ۴ سال اخیر است. متوسط قیمت در ماه اول سال جاری برابر با ۱.۵۸ دلارخواهد بود که تا انتهای فصل جاری افزایش می یابد. در فصل دوم قیمت هرگالن بنزین به ۱.۸۸ دلار و در فصل سوم به ۱.۹۳ دلار خواهد رسید. در فصل پایانی ۲۰۲۰ شاهد رسیدن هر گالن بنزین به مرز ۱.۹۸ دلار خواهیم بود.  بدین ترتیب ، قیمت بنزین در فاصله فصل اول تا فصل چهارم سال جاری ۸.۱۹ درصد رشد خواهد کرد.

 

رشد ۱۰ درصدی قیمت گاز

از دیگر محصولات حوزه انرژی که در بازار جهانی اهمیت زیادی دارد گاز طبیعی است که در فصل اول امسال قیمت هر میلیون «بی تی یو» گاز طبیعی به ۲.۲۵ دلار خواهد رسید. در فصل دوم همین سال هر میلیون بی تی یو گاز طبیعی با قیمت ۲.۲۳ دلار، در فصل سوم با قیمت ۲.۳۰ دلار و در فصل اخر با قیمت ۲.۳۸ دلار فروخته می شود. نرخ رشد گاز طبیعی برابر با ۱۰.۱۸ درصد خواهد بود.

افزایش قیمت فرآورده های انرژی در سال جاری میلادی یکی از مسایل بسیار مهم در سال ۲۰۲۰ است، زیرا می تواند زمینه ساز افزایش تورم به خصوص در کشورهای وارد کننده شود.

عناوین برگزیده