تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۸۳۷۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صمت؛

تولید فولاد خام کشور طی ۱۰ ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است

می متالز - وزیر صمت گفت: تولید فولاد خام کشور طی ۱۰ ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
تولید فولاد خام کشور طی ۱۰ ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی عصر سه شنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنعتگران کشور با آرمان‌های والای امام راحل با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌های اقتصادی کشور برای امسال و سال آینده است اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون با جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو هستیم و همه تحریم‌ها به حوزه صنعت ارتباط دارد.

رحمانی در ادامه با بیان اینکه نیازمند این هستیم که با بازاریابی مناسب ظرفیت‌های خالی را در زمینه‌های صنعت کاشی و سرامیک، سیمان و پتروشیمی پر کنیم گفت: طی ۴۰ سال اخیر تولید فولاد خام کشور از ۵۰۰ هزار تن زمان پهلوی به ۲۳۰ میلیون تن و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن زنجیره فولاد داشتیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ۲۳۰ میلیون تن تولید فولاد داریم که نشان دهنده رشد یکصد برابری است.

وی از بهره برداری بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور تا پایان سال جاری در کشور خبر داد و بیان داشت: کارخانه تولید آلومینیوم جنوب با ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن تولید در سال میزان تولید این محصول را در کشور ۲ برابر خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رشدی که در تولیدات کشور داریم مدیون جانفشانی صنعتگران است افزود: مفتخر هستیم که اعلام کنیم در زمینه تولید دارو ۳۱ درصد، تولید پوشاک ۲۰ درصد پ در سایر محصولات نیز افزایش ۱۵ درصدی را در تولید داخلی داشته ایم.

وی عنوان داشت: تولید فولاد خام کشور طی ۱۰ ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است و کشور ما از رتبه شانزدهم جهان به رتبه دهم و بالاتر از کشورهای فرانسه و ایتالیا رسیده است.

رحمانی در ادامه به تولید لاستیک، چادر مشکی و الکترودهای گرافیکی اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید لاستیک کامیون از ۳۰ درصد تأمین بازار داخلی سال گذشته به ۵۵ درصد رسیده است و همچنین کارخانه تولید الکترود گرافیکی نیز در حال راه اندازی است و در حوزه تولید چادر هنوز با وابستگی‌هایی مواجه هستیم اما این نوید را می‌دهیم که ۲ خط تولید چادر مشکی در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد.

عناوین برگزیده