تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۸۳۷۶۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رکورد سنگین در بازار مسکن تهران

می متالز - رکودی که در حال حاضر در بخش مسکن دیده می‌شود آن‌ قدر سنگین است که فقط یک اتفاق اقتصادی بسیار بزرگ مثل بهمن نقدینگی ۹۷ می‌تواند این بخش را وارد رونق کند.
رکورد سنگین در بازار مسکن تهران

به گزارش می متالز، گزارش ها نشان می دهد که بازار مسکن وارد رونق نشده است. آماری که از افزایش معاملات در دو ماه اخیر  ارایه می‌شود، هیجان کاذبی است که از طرف عده‌ای به بازار مسکن القا می‌شود. یک عده به  شکل هماهنگ، جوی را مطابق توان خود ایجاد می‌کنند و حتی خرید و فروش‌هایی بین خودشان انجام می‌دهند تا نشان دهند معاملات رونق گرفته است. خرید و فروش‌ها از نوع سوداگرانه است و سال‌های متمادی این وضعیت وجود داشته و ادامه دارد. برای بررسی این مسائل در ادامه قیمت مسکن در چند منطقه تهران را موردبررسی قرار داده‌ایم.

آگهی‌های منتشرشده در محدوده زعفرانیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۳۸ میلیون  تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۶ درصدی داشته‌ایم.

در محدوده شهران شمالی افزایش قیمت ۶ درصدی ثبت‌ شده است و در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۴ میلیون تومان شده است. در سه‌ ماهه گذشته در این منطقه ۳۰۴۳ معامله انجام‌ شده است.

در محدوده تهران نو میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۲ میلیون تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۸ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

اگر یک مجلس مردمی، قوی و کارآمد سر کار بیاید می‌تواند و موضوع طراحی بسته‌های مالیاتی را جدی بگیرد مسکن از این وضعیت بیرون می‌آید. اما اگر این اتفاق نیفتد همین وضعیت  فعلی ادامه می‌یابد و رکود سنگین‌تر می‌شود.

عناوین برگزیده