تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۸۳۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
برای تولید اولین خودرو الکتریکی در ایران:

سایپا و مپنا تفاهم‌نامه امضا کردند/ منافع قابل توجه برای سهامداران دو شرکت

می متالز - تفاهم‌نامه تولید خودرو الکتریکی بین سایپا و مپنا امضا و مقرر شد نخستین خودرو برقی در ایران عرضه و منافع قابل توجه نصیب ذینفعان این دو شرکت بزرگ بورسی شود.
سایپا و مپنا تفاهم‌نامه امضا کردند/ منافع قابل توجه برای سهامداران دو شرکت

به گزارش می متالز، با حضور جواد سلیمانی و عباس علی‌آبادی در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، تفاهم‌نامه توسعه و تولید خودرو الکتریکی بین سایپا و مپنا امضا و مقرر شد فرایند طراحی، نمونه‌سازی، آزمایش ، تجاری‌سازی و تولید خودروهای جدید با پلت‌فرم الکتریکی طی شود.

دراین رابطه علی‌آبادی با اشاره به توانمندی دانش بنیان مپنا و برنامه ریزی سایپا برای توسعه محصولات جدید گفت: برای اولین‌بار از نزدیک شاهد برنامه ریزی ها و پیشرفت‌های سایپا در تولید خودروهای جدید کیفی بوده و به متخصصان تبریک می‌گویم که در آینده محصولاتی زیبا و باکیفیت مناسب برای عرضه به بازار در دست طراحی و تولید دارند.

وی ادامه داد: سایپا با ورود محصولات جدید و برقی، آینده متفاوتی خواهد داشت . مپنا نیز از مدت‌ها پیش درصدد ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی بوده و قصد دارد با مشارکت سایپا نخستین خودرو برقی را در ایران طراحی و عرضه کند. در این میان اقداماتی برای پلت‌فرم‌های برقی شده که با سایپا به اشتراک گذاشته خواهد شد تا محصولات برقی در شأن مردم تولید و با منافع اقتصادی سرشار به ذینفعان دو مجموعه سود برساند.

علی‌آبادی افزود: مپنا و سایپا، همکاران و شرکای مناسبی برای هم خواهند بود و قرار است گروهی  متشکل از متخصصان هر دو شرکت تشکیل شود تا محصولی باکیفیت و در سطح استانداردهای روز جهانی تولید شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده