تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۸۳۸۸۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

دپوی ۱۹۴۱ خودرو در گمرک هرمزگان

می متالز - ناظر گمرکات استان هرمزگان از دپوی هزار و ۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات این استان خبر داد و گفت: ما باعث دپو شدن خودروها در گمرک نیستیم و در این مورد منتظریم تا مجوز ترخیص از وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شود.
دپوی ۱۹۴۱ خودرو در گمرک هرمزگان

به  گزارش می متالز، ابوالفضل اکبرپور اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو در گمرک موجود بود که در نیمه دوم سال گذشته با مصوبه هیات دولت هفت هزار و ۱۵۳ دستگاه آن ترخیص شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، شش هزار و ۶۵۳ دستگاه خودروهای سواری بودند و مابقی آمبولانس. اکنون نیز خودروهایی که در گمرک مانده‌اند، به‌دلیل تغییر شرایط ارزی و ممنوعیت ثبت‌سفارش است که باید از مبادی مربوطه مجوز داشته باشند تا گمرک آنها را ترخیص کند.اکبرپور تصریح کرد: ملاک ترخیص گمرک برای کالاها از جمله خودرو، شرایط، مجوز و قوانین ترخیص روز است نه زمانی که کالا وارد گمرک شده است. اکنون نیز هزار و ۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات استان هرمزگان مانده که ۶۶۸ دستگاه در گمرک شهید رجایی، هزار و ۱۶۷ دستگاه در گمرک باهنر و ۱۰۶ دستگاه در گمرک لنگه دپو شده‌اند. وی ادامه داد:  در این مورد وزارت اقتصاد رایزنی کرده و مجوز ترخیص هزار و ۴۸ دستگاه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است؛ اما باید مجوز نهایی صادر شود.

عناوین برگزیده