تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۵۷۰
کد خبر: ۸۳۹۱۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

توسعه صنعت سنگ می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: رشد و توسعه صنعت سنگ می‌تواند باعث ایجاد هزاران شغل شود مشروط بر اینکه سازماندهی شده و یک اتاق فکر آن را هدایت کند.
توسعه صنعت سنگ می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند

به گزارش می متالز، سید حسن قاضی عسگر در جلسه کمیته سنگ‌های تزئینی اظهار کرد: سنگ‌های تزئینی یکی از اولویت‌های استان بوده که سعی داریم همانند صنعت نساجی، تمام زوایای پروژه‌های این حوزه در استان وجود داشته و از ارزش افزوده آن بهره‌مند شویم، هدف از این مهم نیز توسعه اشتغال، تولید ارزش افزوده و تولید ثروت است.

وی افزود: مشکل کلیدی که هم اکنون وجود دارد این است که متأسفانه ساختار لازم و تشکل توانمندی برای برنامه ریزی و هدایت این مجموعه به سمت و سوی درست در استان وجود ندارد بنابراین از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان انتظار داریم تا با ایجاد این ساختار به رشد این صنعت کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: برای توسعه این صنعت باید از ظرفیت وزارت امور خارجه و سفارت‌های ایران در سایر کشورها به درستی استفاده کرد، از ظرفیت دانشگاه‌های استان در این امر نیز باید به طرز مطلوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه صنعت سنگ می‌تواند مشروط بر اینکه سازماندهی شده و اتاق فکری آن را هدایت کند، باعث ایجاد هزاران شغل شود.

قاضی عسگر با بیان اینکه باید اوراسیا به عنوان یک فرصت به رسیمت شناخته شده و در راستای آن به فعالیت بپردازیم، گفت: اوراسیا همراه با عمان و قطر می‌تواند به عنوان سکوی جهش صادراتی ایران محسوب شود بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کرد، همچنین حرکت در این راستا باید به گونه‌ای باشد که هم افزایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تجارت الکترونیک نیز باید سرمایه گذاری مناسبی انجام شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از دانشجویان و تحصیل کرده‌های رشته شیمی بیکار هستند و این تنها به این دلیل است که برای آن فکر و برنامه نشده و ارتباط مناسبی نیز با مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و دانشجویان برقرار نشده است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده