تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۸۳۹۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

از صنایع داخلی حمایت میکنیم/ صنعت خودرو می تواند به عزت کشور تبدیل شود

می متالز - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنعت کشور می تواند به عزت کشور تبدیل شود.
از صنایع داخلی حمایت میکنیم/ صنعت خودرو می تواند به عزت کشور تبدیل شود

به گزارش می متالز، امیر سرتیپ حاتمی در نشست با وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو ‌ ‌با بیان اینکه صنعت خودروسازی یک صنعت مادر، کارآفرین و مورد نیاز مردم است که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، افزود:‌ با خروج شرکت‌های خارجی از این صنعت، تأمین و تولید قطعات حساسی از خودرو که در وابستگی و انحصار شرکت‌های خارجی بود با مشکل مواجه شد."

وزیر دفاع‌ با اشاره به دانش فنی در حوزه‌های مختلف مجموعه وزارت دفاع افزود: طی تعاملات انجام گرفته با خودروسازان مقرر شد تأمین و تولید آن بخش‌هایی از خودرو که به سبب خروج شرکت‌های خارجی با مشکل مواجه شده است، توسط مجموعه صنعت دفاعی تولید و در اختیار این شرکت قرار داده شود.‌

وی با بیان اینکه شرایطی که برای صنعت خودروسازی در سالیان اخیر اتفاق افتاده ‌طی 4 دهه بر صنعت دفاعی و نیروهای مسلح حاکم است، تصریح کرد: ‌ما با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و سرمایه‌های انسانی بومی، توانستیم با تبدیل تهدید و تحریم‌ها به فرصت از زیرساخت‌های دانشی و آزمایشگاهی صنعت دفاعی نهایت بهره را ببریم.‌

وزیر دفاع با بیان اینکه قصد دشمن از فشار حداکثری، تعطیلی خطوط تولید کشور در جا‌های مختلف است، افزود: از جمله جا‌هایی که دشمن آرزوی توقف تولید آن را داشت، خطوط خودرو سازی بود که هم برای مردم و هم به لحاظ اشتغال و همچنین به عنوان صنعت مهم و مادر بسیارحائز اهمیت است.

وزیر دفاع‌، هدف اصلی وزارت دفاع به خودروسازان را شکست تحریم‌ها و تامین قطعات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: برابر سیاست های ابلاغی نظام، کمک بخش صنعت دفاعی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به صنعت خودروسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعت دفا‌عی امروز با ساخت و تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان با فناوری‌های پیشرفته، از زمین گیر شدن این صنعت جلوگیری کرده است.

وزیر دفاع‌ با بیان اینکه شرایطی که در آن قرار داریم چالشی است که درون آن فرصت‌ها و تهدیدهای متفاوتی است و ایران خودرو دارد از این شرایط به عنوان فرصت استفاده می‌کند، تصریح کرد: در جنگ با شرایط و محدودیت‌های سخت تر مواجه بودیم، قبل از انقلاب 30 محصول دفاعی نه چندان پیچیده داشتیم اما امروز 770 خانواده محصول در همه حوزه‌های رزم داریم.

وزارت دفاع آماده فعالیت و یاری تولیدکنندگان در حوزه‌های سخت و دشوار است

وزیر دفاع‌ با تاکید بر اینکه وزارت دفاع آماده فعالیت و یاری تولیدکنندگان در حوزه‌های سخت و دشوار است، گفت: در حوزه موشکی ‌که قبل از انقلاب فاقد محصول و تولید و فناوری بودیم، امروز 70 خانواده محصول مختلف و متنوع داریم.

حاتمی خاطر‌‌نشان کرد: وضعیت دانش، نیروی انسانی و زیر‌ساخت‌ها برای داخلی‌سازی در حوزه خودرو نسبتا قابل توجه است، کشور منابع انسانی و بازار خوبی را به این حوزه داده است.

وزیر دفاع تاکید کرد: حوزه خودرو می‌تواند تبدیل به عزت این کشور شود، شرایط فراهم است، رهبری و دولت و وزیر از این حوزه حمایت دارد. از این شرایط به گونه ای عبور می کنیم که یک صنعت خودروسازی پر بار برای کشور بوجود آید و ما نیز در این راستا حمایت خواهیم کرد.

عناوین برگزیده