تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۸۳۹۴۲
سرویس خبر : انرژی

۳۷۱ پروژه گازرسانی در لرستان دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

می متالز - سرپرست شرکت گاز استان لرستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۷۱ طرح گازرسانی در این استان هم‌زمان با ایام دهه فجر خبر داد.
۳۷۱ پروژه گازرسانی در لرستان دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، فیروز خدایی با تشریح اقدام‌های شرکت گاز استان لرستان از ابتدای تاسیس تاکنون، گفت: هم‌اکنون ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۶.۴ درصد از خانوار روستایی واجد شرایط استان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند و در دهه فجر امسال نیز با افتتاح گازرسانی به ۴۱ روستا با بیش از ۱۳۲۸ خانوار، ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای واجد شرایط به ۸۷ درصد خواهد رسید.

سرپرست شرکت گاز استان لرستان افزود: این پروژه‌ها با اجرای ۴۵۰ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز و همچنین با نصب ۲۴۵۰ علمک به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین در دهه فجر امسال و در جهت محرومیت‌زدایی، طرح‌های گازرسانی به ۱۲۵ روستا کلنگ‌زنی می‌شود که با اتمام این عملیات گازرسانی، حدود ۶۰۰۰ خانوار از این انرژی پاک بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال پروژه‌های گازرسانی به ۵۹ واحد صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای پیش‌بینی‌شده در دهه فجر امسال، تامین سوخت گاز نیروگاه سیکل ترکیبی در خرم‌آباد است.

عناوین برگزیده