تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۸۳۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی بانک ملی ایران در حوزه صنعت فولاد

می متالز - صنعت فولاد ایران توانسته به پشتوانه بانک ملی ایران که به عنوان حامی صنعت شناخته شده ضمن تکمیل زنجیره ارزش، جای خود را در بازارهای جهانی حفظ کند.
تامین مالی بانک ملی ایران در حوزه صنعت فولاد

به گزارش می متالز، صنعت فولاد کشور طی چهار دهه اخیر با تامین مالی و تخصیص اعتبار بانک ملی ایران و توان متخصصان و صنعتگران داخلی به تکمیل زنجیره ارزش و آنچه هدف گذاری کرده بود نظیر؛ خودکفایی، بومی سازی، رونق تولید، توسعه ظرفیت ها، ارزآوری و جلوگیری از خام فروشی دست یافت.

فولاد صنعتی راهبردی است به گونه ای که مصرف سرانه فولاد به عنوان شاخص صنعتی بودن یک کشور محسوب می شود. در کشور ما نیز قبل از انقلاب اسلامی تولید فولاد با روش های متنوع حداکثر به ۵۰۰ هزار تن می رسید اما امروز در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ ظرفیت تولید فولاد ایران به دست متخصصان جوان و با حمایت های همه جانبه و پشتیبانی بی دریغ بانک ملی ایران از مرز ۳۰ میلیون تن در انواع مختلف گذشته و در جمع ۱۰ کشور بزرگ تولیدکننده فولاد دنیا ایستاده است.

بانک ملی ایران طی سال های اخیر صنعت فولاد کشور را در مسیر توسعه حمایت کرده و با حضور در بخش های مهم تولید این صنعت نقش بسیار مهمی در رشد و شکوفایی صنعت فولاد ایفا کرده است، به گوه ای که در تامین مالی و گشایش اعتبارات اسنادی پروژه ها و طرح های توسعه ای شرکت های مهم و موثری از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد علویجه که یک سرمایه ارزشمند ملی و به عنوان قطب تولید فولاد خام و مقاطع کشور هستند و سهم بالای ۷۰ درصدی تولید فولاد ایران بر دوش این شرکت ها است، مشارکت فعال داشته است.

با حمایت های صورت گرفته، این شرکت ها ضمن تامین نیازهای داخل توانسته اند سه هزار صنعت پایین دستی را تغذیه و برای هزاران نفر فرصت شغلی فراهم کنند.

همچنین صنعت فولاد ایران توانسته به پشتوانه بانک ملی ایران که به عنوان حامی صنعت شناخته شده ضمن تکمیل زنجیره ارزش، جای خود را در بازارهای جهانی حفظ کند.

صنعت فولاد ایران با تامین مالی بانک ملی ایران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد خام را هدف گذاری کرده که با ارتقای ظرفیت تولید، جایگاه ایران در صنعت فولاد از رتبه دهم کنونی به رتبه هفتم در سطح جهان ارتقا خواهد یافت.

حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران با تقدیر از بانک ملی ایران برای اقدامات مهم و مؤثر این بانک در حمایت از تولید ملی اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه تولید و صنعت کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در جهت ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی ایفا کرده که توانسته به افزایش فرصت های اشتغالزایی، رونق تولید، ارزآوری، عدم وابستگی، رشد صادرات، خودکفایی کشور در تولید محصولاتی خاص و مورد نیاز، محرومیت زدایی مناطق و جلوگیری از خام فروشی محصولات استراتژیک و …. در کشور کمک کند.

وی با بیان این که برآیند حمایت از تولید ملی، توسعه کشور خواهد بود، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، می توان با بهبود و رونق تولید، فرصت و زمینه اشتغالزایی هزاران نفر را ایجاد کرد.

مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان با تاکید بر این که در حال حاضر زیرساخت های موجود در بانک ملی ایران برای بهبود و رونق تولید در کشور قابل توجه است، گفت: عمده مشکلات واحدهای صنعتی نبود سرمایه است که با اجرای سیاست های اعتباری و تخصیص اعتبارات توسط بانک ملی ایران تولید این واحدهای صنعتی رونق و بهبود یافته است.

لازم به ذکر است، شرکت ذوب آهن اصفهان، نخستین و بزرگ ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است که با ظرفیت ۳ میلیون تن محصول نهایی، انواع مقاطع، فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می کند و محصولات کارخانه این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می شوند. شرکت فولاد مبارکه نیز ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت گرم و سرد نوردیده، قلع اندود، گالوانیزه و رنگی را دارد.

عناوین برگزیده