تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۸۴۰۰۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
یک تولیدکننده:

تحریم‌ها اقتصاد ایران را شکوفا کرد

می متالز - سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت دیرگداز زاگرس سفیددشت گفت: تحریم‌ها باعث شد تا اقتصاد ایران در بخش‌های مختلف شکوفا شد.
تحریم‌ها اقتصاد ایران را شکوفا کرد

به گزارش می متالز، عبدالحمید فرهی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از خط تولید جدید شرکت دیرگداز زاگرس در شهرک صنعتی سفیددشت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مواد اولیه صنایع فولاد از خارج کشور وارد و باعث ارزبری بالا می‌شد، اما از اوایل دهه ۷۰ تولید مواد اولیه صنایع فولاد در کشور آغاز شد و امروز به پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه رسیده است.
وی تصریح کرد: تولید ۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنایع در دستورکار این شرکت قرار دارد و با فعالیت این کارخانه‌ها واردات برخی فرآورده‌های نسوز از چین و هند قطع شده است.
این تولیدکننده اظهار داشت: شرکت دیرگداز زاگرس با مجتمع فولاد برای تامین مواد اولیه خود ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد با فولاد مبارکه دارد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن می‌کنند.
از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.
هم‌اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

عناوین برگزیده