تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۸۴۱۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خام فروشی مواد معدنی بزرگ‌ترین چالش در استان سمنان است

می متالز - استاندار سمنان خام فروشی مواد معدنی را بزرگ‌ترین چالش در این استان عنوان کرد و گفت: توجه صاحبان صنایع و معادن به مقوله فرآوری موجب افزایش اشتغال و تولید ثروت می‌شود.
خام فروشی مواد معدنی بزرگ‌ترین چالش در استان سمنان است

به گزارش می متالز، علیرضا آشناگر ظهر امروز در ششمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان دامغان و بازدید از طرح ساخت نیروگاه 10 مگاواتی پاسارگاد دامغان در حوزه روستایی ورکیان اظهار داشت: افتتاح طرح و پروژه در حوزه توسعه کشت گلخانه‌ای و تولید انرژی پاک و سبز از جمله اولویت‌های مهم و هشتگانه توسعه استان سمنان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ارزشمند استان سمنان در حوزه صنعت و معدن گفت: این ظرفیت‌ها باید به‌صورت جدی در مسیر توسعه، پیشرفت و‌ آبادانی این استان موردتوجه قرار گیرند.

استاندار سمنان تصریح کرد: خام فروشی مواد معدنی از مهم‌ترین چالش‌ها و معضلات استان سمنان محسوب می‌شود که باید جلوی این کار گرفته شود.

آشناگر تأکید کرد: با فرآوری مواد معدنی می‌توان به توسعه اشتغال و تولید ثروت برای استان سمنان کمک کرد؛ بنابراین لازم است صاحبان صنایع و معادن به این موارد مهم و اثرگذار توجهی بیش‌ازپیش داشته باشند.

وی عنوان کرد: سمنان از بیشترین روز آفتابی در طول یک سال برخوردار است و باید از این ظرفیت برای تولید انرژی استفاده بهینه شود.

استاندار سمنان به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه این استان در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی اشاره کرد و گفت: باید این اقدامات افزایش و تقویت یابند.

علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان نیز اظهار داشت: در دامغان 129 معدن وجود دارد که 71 درصد از این معادن فعال هستند.

وی ورود معادن به مقوله فرآوری را عاملی مهم در جلوگیری از خروج مواد خام از کشور عنوان کرد.

فرماندار دامغان عنوان کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر 116 طرح در بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در دامغان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

عناوین برگزیده