تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۸۴۱۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
درخواست صنعت آلومینیوم هند از دولت برای کاهش تعرفه مواد اولیه

واردات قراضه آلومینیوم باعث خروج ارز زیادی از هند می‌شود

می متالز - صنعت آلومینیوم هند از دولت خواست که تعرفه گمرکی را برای آلومینیوم فلوراید و سایر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آلومینیوم کاهش دهد، زیرا این تعرفه‌ها رقابت در سطح جهانی را برای تولیدکنندگان داخلی غیرممکن می‌سازد.
واردات قراضه آلومینیوم باعث خروج ارز زیادی از هند می‌شود

به گزارش می متالز  و به نقل از Aluminium Insider، انجمن آلومینیوم هند در خصوص بودجه پیشنهادی سال مالی بعدی از دولت درخواست کرده که تعرفه گمرکی آلومینیوم فلوراید، سدیم هیدروکسید و آند کربنی پیش‌پخت شده یا آند سبز را با 5 درصد کاهش به 2.5 درصد برساند.

این انجمن، دلیل این درخواست را بهبود ساختار هزینه‌ای و افزایش رقابت‌پذیری صنعت آلومینیوم هند ذکر کرده است. انجمن آلومینیوم هند اظهار داشت که تعرفه‌های سنگین واردات مواد اولیه یک مشکل بزرگ برای تولیدکنندگان داخلی است که وابستگی زیادی به واردات مواد اولیه دارند. این تعرفه‌ها باعث افزایش هزینه تولید و کاهش مزیت رقابتی در بازارهای جهانی می‌شود؛ این امر باعث زیان تولیدات داخلی و کاهش انگیزه افزایش ارزش افزوده در کشور خواهد شد.

انجمن آلومینیوم هند همچنین گفت که افزایش تعرفه واردات قراضه آلومینیومی با کد تعرفه 7602 به 10 درصد باعث تشویق بازیافت داخلی خواهد شد. تعرفه وارداتی قراضه آلومینیوم در حال حاضر 2.5 درصد است. واردات قراضه آلومینیومی ضربه بزرگی به واحدهای ذوب آلومینیوم در هند وارد می‌کند زیرا 58 درصد کل واردات آلومینیوم را شامل می‌شود و در آخرین سال مالی باعث خروج ارز برابر با 172 میلیارد روپیه شد.

این انجمن خواستار حذف مالیات زغال‌سنگ به منظور حمایت از بخش تولید انرژی و کاهش قیمت انرژی برای مصرف‌کنندگان برق در صنعت آلومینیوم شد. مالیات زغال‌سنگ در حال حاضر 400 روپیه بر تن است. گفتنی است که وزیر مالی هند در روز اول فوریه بودجه سال مالی آینده را ارائه خواهد کرد.

عناوین برگزیده