تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۸۴۱۳۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

دست یابی ایران به پنجمین کشور دارای فناوری تولید قطعات نسوز

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از شرکت های فولاد سفیددشت و ورق خودروی چهارمحال و بختیاری از دست یابی و افتخار آفرینی ایران به عنوان پنجمین کشور دارای فناوری تولید قطعات نسوز خبر داد.
دست یابی ایران به پنجمین کشور دارای فناوری تولید قطعات نسوز

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در مراسم بهره‌برداری از طرح صنعتی دیرگدازهای زاگرس سفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر نهضت ساخت داخل در کشور با تلاش مردم، نخبگان و تولیدکنندگان، نهادینه شده و می‌توان در شرایط دشوار اقتصادی کنونی با باور به توانمندی‌های داخل به مراحل رشد و پیشرفت دست یافت.

وی کارخانه فولاد سفیددشت را نمود عینی خودباوری جوانان کشور و تکیه بر توان داخلی است دانست و عنوان کرد: این کارخانه باعث شده که  کشور در تولید قطعات نسوز فولاد به مرحله خودکفایی برسد و نمونه این کارخانه که پیچیده ترین قطعات را تولید می کند، باید در سایر حوزه های دیگر نیز به خودکفایی برسیم.

رحمانی در ادامه  ارزش تولید سالانه این واحد صنعتی را ۲۵ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: ایجاد این کارخانه برای 120 نفر از جوانان این منطقه اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وزیر صمت ایران را پنجمین کشور در دست یابی به دانش و فناوری تولید قطعات نسوز ذکر کرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های فولاد مبارکه در به بهره برداری رسیدن و تداوم تولید این شرکت‌ها گفت: فولاد مبارکه تامین حداکثری بازار داخل را رسالت خود می‌داند و محصولاتی که در گروه فولاد مبارکه تولید می شود، قبلا جز کالاهای وارداتی بوده است.

گفتنی است برای نخستین بار در کارخانه دیرگدازهای زاگرس سفیددشت ۶ نوع محصول تولید می‌شود که نیاز صنایع فولاد در بخش ریخته‌گری مداوم را تامین می‌کند و این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ۵۰ میلیارد ریالی تسهیلات راه‌اندازی شده است.

اجرام سرامیکی نسوز، تولید انواع نازل‌های ریخته‌گری، استوپرها و نیم نازل‌ها در این کارخانه تولید می‌شود.

لازم به ذکر است شهرک صنعتی سفیددشت در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

عناوین برگزیده