تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۰۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۸۴۱۳۳
سرویس خبر : محیط زیست
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهر قدس تاکید کرد:

لزوم ساماندهی نخاله های ساختمانی و فعالیت معادن شن و ماسه شهر قدس

می متالز - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهرستان لازم است تدابیری در جهت ساماندهی نخاله های ساختمانی و آلایندگی معادن شن و ماسه و آسفالت صورت گیرد.
لزوم ساماندهی نخاله های ساختمانی و فعالیت معادن شن و ماسه شهر قدس

به گزارش می متالز، رضا شایسته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ۹۸ در جمع نمازگزاران به مناسبت هفته هوای پاک با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت حفظ محیط زیست، اظهار داشت: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست. بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن همه دست به دست یکدیگر دهند.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در محیط زیست افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست مواردی از جمله پیشگیری از انتشار انواع آلودگی ها، گسترش اقتصاد سبز، گسترش حمل و نقل عمومی، نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی را مطرح کردند.

شایسته بیان داشت: مردم احساس مسئولیت دارند و همیشه پای کار هستند و به مسائل زیست محیطی توجه میکنند و کمک می کنند تا مشکلات زیست محیطی کاهش یابد.

وی در ارتباط با همکاری با آموزش و پرورش در مسائل زیست محیطی گفت: فرهنگ سازی را باید از مدارس آغاز کرد در این راستا سند همکاری در حوزه حفاظت از حفاظت محیط زیست میان محیط زیست و آموزش و پرورش امضا شده است.

وی گفت: در شهرستان قدس با توجه به جهت وزش باد، مشکل آلودگی هوا و ذرات معلق وجود دارد. حدود ۸۰ درصد آلودگی هوا به منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت ها باز میگردد. در این خصوص تقاضا میشود به معاینه فنی توجه توجه ویژه شود. ۲۰ درصد منابع آلودگی هوا به منابع ثابت مانند معادن شن و ماسه و آسفالت اختصاص دارد. برخی از نخاله های ساختمانی، تاسیسات و دپوهای آنها بر آلودگی هوای منطقه موثر بوده و موجب شده آلودگی هوا در شهرستان قدس بیشتر شود.

شایسته تاکید کرد: برای کاهش آلودگی هوای شهرستان لازم است تدابیری در جهت ساماندهی نخاله های ساختمانی و آلایندگی معادن شن و ماسه و آسفالت صورت گیرد. بر اثر افزایش آلودگی هوا و به دنبال آن تعطیلی مدارس، آسیب بسیاری به دانش آموزان و کسب و کار شهروندان و اقتصاد کشور وارد می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس تصریح کرد: پسماند سوزی ها در واحدهای تفکیک ضایعات موجب بروز آلودگی هوا میشود و از شهروندان که چشم سوم ما هستند، تقاضا میشود هر گونه تخلف در خصوص آلودگی زیستی محیطی و آلایندگی آب را به اداره گزارش دهند و واحد گشت و پایش وارد عمل شده و نسبت به تخلف صورت گرفته اقدام می نماید.

عناوین برگزیده