تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۸۴۱۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تسهیلات 10 هزار میلیاردی بار مالی مضاعف بر دوش خودروسازان است

لزوم خروج هرچه سریع‌تر دولت از تصدی‌گری بر خودروسازان

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی جهت جلوگیری از ورود آسیب بیشتر به این صنعت تاکید کرد.
لزوم خروج هرچه سریع‌تر دولت از تصدی‌گری بر خودروسازان

به گزارش می متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی جهت جلوگیری از ورود آسیب بیشتر به این صنعت تاکید کرد.

رامین نورقلی پور در خصوص بهترین زمان خروج دولت از صنعت خودروسازی اظهار داشت: خصوصی سازی خودروسازان نیازمند ملزوماتی است که هر چه دیرتر نسبت به واگذاری این صنعت اقدام شود تامین این ملزومات دشوارتر می‌گردد بنابراین می‌بایست هر چه‌ سریع‌تر اقدامات مقتضی در این خصوص انجام شود تا مانع از ورود آسیب بیشتر به این صنعت گردیم.

وی راهکار موثر را خروج این صنعت از تصدی دولت دانست و افزود: در این مسیر گام‌هایی برداشته شده اما آنچه مهم است هدف‌گذاری صحیح است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تنش‌ها و چالش‌هایی که صنعت خودرو با آن مواجه است حمایت دولت از این صنعت را توجیه می‌کند اما به اعتقاد بنده می‌بایست دولت از اعمال این حمایت‌ها دست بردارد.

نورقلی‌پور در خصوص مصوبه اخیر مبنی بر ارائه تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان تصریح کرد: همان طور که اختصاص بسته حمایتی در ماه‌های اخیر با وجود بدهی‌های معوق 20 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‎‌سازان در رفع کامل مشکلات آنها مثمرثمر نبود ارائه این تسهیلات نیز قطعا مشکلات خودروسازان را مرتفع نخواهد کرد.

وی با اشاره به مباحث مالی و تقدم هزینه‌‌ها بر درآمدها به عنوان اصلی‌ترین مشکلات خودروسازان اذعان داشت: البته ارائه این تسهیلات می‌تواند بخشی از سرمایه در گردش این مجموعه را تامین کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن بیان این موضوع که درخواست مردم از خودروسازان ورود به عرصه تحقیق و توسعه محصولات (R&D) است، خاطرنشان کرد: بسته‌های حمایتی و تسهیلات بانکی بر اساس توان مالی تامین‌کنندگان است و ضمن اینکه هدف از ارائه آنها حمایت و کمک به این صنعت است اما مجددا بار مالی سنگینی بر دوش خودروسازان خواهد گذاشت و چرخه مالی آنها را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

عناوین برگزیده