تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۸۴۱۶۸
سرویس خبر : انرژی

تشکیل پرونده برای مراکز متخلف توزیع گاز مایع در خوزستان

می متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به آغاز بازرسی‌ها از مراکز توزیع گاز مایع در استان گفت: مراکز توزیع گاز مایع (ال پی جی) در خوزستان که در توزیع گاز تخلف کنند به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
تشکیل پرونده برای مراکز متخلف توزیع گاز مایع در خوزستان

به گزارش می متالز، بهرام جباری روز شنبه بیان کرد: بازرسان سازمان صمت خوزستان بر نحوه دریافت و توزیع گاز در مراکز توزیع بازرسی دارند اما متاسفانه با مخالفت و برخورد نامناسب صاحبان این مراکز روبه رو شده و صاحبان این مراکز بازرسان را تهدید به تعطیل کردن مرکز می‌کنند.

وی افزود: سازمان صمت با شرکت‌ها و مراکزی که اجازه بازرسی را نمی‌دهند و برخورد مناسبی ندارند برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه توزیع گاز در این مراکز به درستی مدیریت نمی‌شود ادامه داد:برخی مراکز توزیع گاز مایع در خوزستان تخلف کرده و تنها به برخی خودروها و شرکتها گاز تحویل می‌دهند و این موضوع باعث شده تا گاز به دست مردمی که نیاز دارد نرسد.

جباری بیان کرد: در گذشته نحوه دریافت گاز مایع به صورت سبدی بود و افرادی که به این گاز نیاز داشتند به راحتی گاز دریافت می‌کردند.

وی با اشاره به پخش نامناسب گاز مایع در بین مراکز توزیع گفت: سهمیه‌ها به درستی بازرسی نمی‌شود و توزیع گاز در بین مراکز هنوز متناسب با نیاز هر منطقه انجام نمی‌شود.

جباری ادامه داد: بسیاری از مناطق شمالی خوزستان در این فصل سرد با کمبود گاز روبه رو هستند و شرکت‌های توزیع گاز مایع باید نحوه توزیع گاز را اصلاح کنند.

با اصلاح قیمت بنزین از آبان امسال مصرف گاز مایع به عنوان سوخت خودرو در خوزستان افزایش یافت و به مدت سه هفته خوزستان با کمبود این گاز روبه رو بود به گونه‌ای  که بسیاری از مراکز توزیع و فروش گاز در این استان تعطیل شدند.

با تلاش سازمان صمت خوزستان، انجمن گاز مایع، شرکت ملی گاز و شرکت پخش فرآورده های نفتی سهمیه گاز مایع خوزستان افزایش یافت و تا حدودی مشکل کمبود گاز برطرف شد.

هم اکنون موضوعی که در بحث گاز مایع مطرح است توزیع نامناسب گاز توسط شرکت‌های پخش در بین مراکز توزیع و فروش است به نحوی که از فرمانداران خواسته شده بر نحوه توزیع گاز توسط این شرکت ها نظارت داشته باشند.

 به گفته سازمان صمت خوزستان مراکز توزیع، گاز مایع را برای مصارف خودروها و برخی شرکت ها به فروش می رسانند و این گاز به دست گروه هدف که مردم هستند نمی رسد.

رییس سازمان صمت خوزستان مهلت یک هفته ای به شرکت گاز، انجمن گاز مایع استان و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی داده تا مشکلات و تخلفات در بحث پخش و توزیع گاز ال پی جی را برطرف کنند.

عناوین برگزیده