تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۸۴۱۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش برای به‌ روز رسانی زیرساخت‌های سامانه‌های معاملاتی

می متالز - مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از به‌ روز رسانی زیرساخت‌های سامانه‌های معاملاتی خبر داد و تاکید کرد هر چند این موضوع در حال پیگیری بوده، ولی امری زمان‌ بر است.
تلاش برای به‌ روز رسانی زیرساخت‌های سامانه‌های معاملاتی

به گزارش می متالز، روح‌ الله دهقان در ادامه به‌ روز رسانی کامل زیرساخت‌های سامانه‌های معاملاتی را زمان‌ بر ارزیابی کرد و گفت: این مهم در حالی پیگیری می‌شود که در تهیه آن به‌ دلیل بروز تحریم‌ها به توان داخلی تکیه کرده‌ایم، ضمن اینکه ایجاد زیرساخت مناسب و سامانه‌های مرتبط با بازار سرمایه کار یک روز و دو روز نیست و اقدامی زمان‌ بر و انرژی‌ بر است. وی با تاکید بر اینکه متخصصان داخلی توان ایجاد این زیرساخت‌ها را دارند، تصریح کرد: با وجود افزایش ۱۰ برابری حجم معاملات نسبت به سال گذشته و افزایش چند برابری تعداد معاملات و تبادلات مالی بازار سرمایه، همچنان سامانه معاملاتی قدیمی پاسخگوی معاملات است.

دهقان افزود: این توان پاسخگویی به‌ دلیل وجود پشتیبانی تیمی حرفه‌ای در پشت‌ صحنه است که سامانه‌ها را به‌ خوبی مدیریت می‌کنند. الان در حال توسعه دادن سامانه فعلی هستیم و بعد سراغ سامانه پایه می‌رویم تا به بازار سرمایه ارائه کنیم. وی در ادامه با تاکید بر توان پاسخگویی سیستم قدیمی معاملات گفت: یکی از مهم‌ ترین دلایل توفیق این سامانه، وجود تیم پشتیبانی قوی در کنار سامانه‌هاست که بروز برخی مشکلات را به‌ طور چشمگیر تقلیل داده است.

دهقان در ادامه اظهاراتش به سیاست‌ گذاری‌های سازمان بورس در ایجاد فرهنگ استفاده از الگوریتم‌های معاملاتی برای افزایش معاملات حرفه‌ای در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: کلیت این موضوع سیاست‌ گذاری‌هایی است که سازمان بورس و شرکت اطلاع‌ رسانی و خدمات بورس انجام می‌دهند و در حوزه سیاست‌ گذاری این نهادها است که شکل صحیح معاملات را ارائه می‌دهند. در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است که برگزاری برخی رویدادها نیز از جمله این برنامه‌هاست.

عناوین برگزیده