تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۸۴۱۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
با سرمایه‌گذاری خارجی

اولین شمش چدن به صورت آزمایشی در خوسف تولید شد

می متالز - فرماندار خوسف گفت: با پیگیری‌های مستمر استاندار خراسان جنوبی، همکاری دستگاه‌های اجرایی و همت سرمایه‌گذاران چینی مستقر در این شهرستان و متخصصان بومی، کارخانه شمش چدن به صورت آزمایشی روشن شد.
اولین شمش چدن به صورت آزمایشی در خوسف تولید شد

به گزارش می متالز، محمد شفیعی افزود: فازهای اولیه این مجتمع شامل کک و گندله سازی در ۶ ماه گذشته راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۲۵۰ نیرو جذب این کارخانه شده‌اند.

وی گفت: با راه‌اندازی کامل مجتمع صنعتی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

فرماندار خوسف میزان سرمایه‌گذاری خارجی در این مجتمع فولادی را معادل ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این طرح بزرگترین مجموعه صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

سال ۱۳۹۲ موافقت با فعالیت سرمایه‌گذار چینی برای تولید شمش چدن در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان خراسان جنوبی اعلام شد.

همین سال بود که سرمایه‌گذار نسبت به ثبت شرکت ایرانی با عنوان «چدن کویر خاوران» با ۱۰۰ درصد سرمایه خارجی اقدام کرد و درخواست صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی نیز به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارسال شد.

پس از بحث و تبادل نظر بین مسئولان مربوط، در زمین شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف اجرای پروژه تولید شمش چدن مورد تصویب قرار گرفت و همه دستگاه‌های اجرایی موافقت خود را به منظور همکاری و مساعدت با سرمایه‌گذار مربوطه اعلام کردند بدین ترتیب عملیات اجرایی کارخانه چدن کویر خاوران از سال ۹۳ آغاز شد.

با راه‌اندازی فازهای این مجتمع فولادی شامل کک، چدن، فولاد و لوله نورد، نبشی و میلگرد شاهد اشتغال حداقل یک هزار نفر به صورت مستقیم خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی مرداد امسال در سفر به شهرستان خوسف گفت: تلاش می‌کنیم با حل مشکلات کارخانه چدن خوسف حداقل تا پایان امسال شاهد راه‌اندازی این واحد صنعتی در استان باشیم.

معتمدیان در حاشیه بازدید از کارخانه چدن خوسف در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه‌گذار چینی چند سال است که کار می‌کند و فاز نخست چدن حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در زمینه زیرساخت از جمله آب و گاز مشکلاتی دارد که تلاش می‌کنیم در این سفر به جمع بندی رسیده و مشکل را حل کنیم.

وی آذرماه امسال نیز به همراه جمعی از مدیران استان از این کارخانه بازدید کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

این استان یکی از قطب‌های معدنی کشور است و تاکنون بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

عناوین برگزیده