تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۸۴۲۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
زرآبادی انتقاد کرد:

افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو زیر سایه‌ بی توجهی وزارت صمت

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارتی بر بازار خودرو ندارد به همین دلیل قیمت چارچرخ‌ها بدون ارتقا کیفیت و ارائه خدمات بهتر روز به روز افزایش می‌یابد.
افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو زیر سایه‌ بی توجهی وزارت صمت

به گزارش می متالز، سیده حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارتی بر بازار خودرو ندارد به همین دلیل قیمت چارچرخ‌ها بدون ارتقا کیفیت و ارائه خدمات بهتر روز به روز افزایش می‌یابد.

 

انتقاد از بی تدبیری وزارت صمت نسبت به مدیریت بازار خودرو و عملکرد خودروسازان

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی تدبیری وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدیریت بازار خودرو و عملکرد خودروسازان، افزود: براساس تصمیم وزارت صمت مبنی بر توقف خط تولید پراید در ماه‌های آینده، قیمت این خودرو باید کاهش می‌یافت اما در روزهای اخیر نه تنها قیمت پراید کاهشی نشده بلکه روز به روز بر آن افزوده شده است.

 

قیمت خودرو پس از اخذ مالیات از خرید و فروش آن کاهش می‌یابد

این نماینده مردم در مجلس دهم مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو دانست و اضافه کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق، از سال 99 از خودرو مالیات اخذ خواهد شد که در صورت اجرایی شدن این مصوبه قیمت چارچرخ ها در بازار کاهش می‌یابد زیرا در حال حاضر خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است اما با اخذ مالیات از خرید و فروش آن یا اخذ مالیات از خودروهایی بیش از یک میلیارد تومان، چارچرخ‌ها گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه گذاری نخواهند بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، سودگران به تکاپو افتاده و تلاش می کنند پیش از اجرایی شدن مصوبه مذکور تا جای ممکن قیمت ها را افزایش داده و سود کلانی به جیب بزنند.

عناوین برگزیده