تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۸۴۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیشترین پتانسیل سرمایه‌ گذاری در کدام بخش‌هاست؟

می متالز - براساس اظهارات معاون اقتصادی و سرمایه‌ گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بیشترین سرمایه‌ گذاری‌ها که پتانسیل داخلی آن نیز نسبت به دیگر حوزه‌ها بیشتر بوده، بخش پتروشیمی و فرآورده‌های پایین‌ دستی آن بوده است.
بیشترین پتانسیل سرمایه‌ گذاری در کدام بخش‌هاست؟

به گزارش می متالز، احمد جمالی، معاون اقتصادی و سرمایه‌ گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  وضعیت سرمایه‌ گذاری خارجی در کشور را مثبت ارزیابی کرد.

وی در این خصوص گفت: در طی سال‌های گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چارچوب قوانین و مقرراتی توانستند منابع مناسبی را از کشورهای سرمایه‌ فرست جذب کنند و روند آن طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ مناسب بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز در برخی از مناطق سرمایه‌ گذاران استقبال خوبی از فرصت‌های سرمایه‌ گذاری شده است که در پایان سال میزان سرمایه‌گذاری را اعلام می‌کنیم.

جمالی عمده سرمایه‌ گذاری‌ها در ایران را از سوی کشورهای آسیایی اعلام کرد اما در خصوص زمینه سرمایه‌ گذاری خارجی عنوان کرد: بیشترین سرمایه‌ گذاری‌ها که پتانسیل داخلی آن نیز نسبت به دیگر حوزه‌ها بیشتر بوده، بخش پتروشیمی و فرآورده‌های پایین‌ دستی آن بوده است.

وی در خصوص تاثیر FATF بر سرمایه‌ گذاری خارجی گفت: به طور طبیعی هر پیمان یا توافق‌ نامه بین‌ المللی که کشورهای مختلف را ملزم به رعایت استانداردهای خاصی کند می‌تواند روی حوزه کلی سرمایه‌ گذاری و از جمله سرمایه‌ گذاری خارجی اثرگذار باشد.

عناوین برگزیده