تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۸۴۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آقاپورعلیشاهی:

طرح گام چاره کار واحدهای تولیدی نیست / صنایع اولویت‌های مهم‌تری از تقویت سرمایه در گردش دارند

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی مشکل واحدهای تولیدی تنها تأمین سرمایه در گردش نیست، بلکه بحران فعلی این واحدها، تهیه مواد اولیه، فروش محصولات و انتقال درآمدهای ارزی از خارج به داخل کشور است.
طرح گام چاره کار واحدهای تولیدی نیست / صنایع اولویت‌های مهم‌تری از تقویت سرمایه در گردش دارند

به گزارش می متالز، معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رونمایی سامانه اعطای تسهیلات طرح گام، گفت: این طرح با هدف ارائه گواهی اعتبار مولد در جهت حمایت از نقدینگی در گردش واحدهای تولیدی رونمایی و اجرایی شده است، البته به نظر من این طرح بسیار زودتر از زمانی کنونی باید عملیاتی می شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور درگیر بحران سرمایه گذاری بوده و امکانات لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیز به صورت حداقلی وجود دارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد که طرح گام در شرایط فعلی نمی تواند کار آنچنانی برای جذب سرمایه گذاری و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی انجام دهد.

 

مسئولان دولتی باید اولویت اصلی واحدهای تولیدی را به درستی شناسایی کنند

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه مسئولان دولتی باید اولویت اصلی واحدهای تولیدی را به درستی شناسایی کنند، ادامه داد: در شرایط کنونی مشکل واحدهای تولیدی تأمین سرمایه در گردش نیست، بلکه بحران فعلی این واحدها، تهیه مواد اولیه، فروش محصولات و انتقال درآمدهای ارزی از خارج به داخل کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از طرف دیگر تقاضای داخلی برای خرید محصولات واحدهای تولیدی به حداقل رسیده که این مسئله نشان دهنده کوچک شدن سفره خانوارها است.

 

بحران اصلی واحدهای تولیدی کاهش ظرفیت تولید محصولات است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه بحران اصلی واحدهای تولیدی کاهش ظرفیت تولید محصولات است، افزود: تأمین سرمایه در گردش در اولویت های بعدی واحدهای تولیدی قرار می گیرد، اما اولویت اصلی ایجاد ظرفیت برای افزایش تولید محصولات است.

عناوین برگزیده