تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۸۴۳۹۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نورقلی‌پور مطرح کرد

لایی کشی قیمت خودرو در پی کاهش تولید خودروسازان

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کاهش شدید تولید خودروسازان و اُفت عرضه خودرو به بازار علت اصلی گرانی خودرو در روزهای اخیر است؛ کشور سالانه به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه خودرو نیاز دارد اما در حال حاضر تولید شرکت‌های خودروسازی به یک سوم این تعداد کاهش یافته است.
لایی کشی قیمت خودرو در پی کاهش تولید خودروسازان

به گزارش می متالز،رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: کاهش شدید تولید خودروسازان و اُفت عرضه خودرو به بازار علت اصلی گرانی خودرو در روزهای اخیر است؛ کشور سالانه به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه خودرو نیاز دارد اما در حال حاضر تولید شرکت‌های خودروسازی به یک سوم این تعداد کاهش یافته است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اُفت تولید خودروسازان افزود: تولید فعلی این شرکت‌ها نمی‌تواند نیاز بازار را پوشش دهد در نتیجه بازار چارچرخ ها در هفته‌های اخیر شاهد تکانه‌های شدید  بود.

 

نوسانات نرخ ارز و مسائل بین المللی از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته های اخیر

وی نوسانات نرخ ارز و مسائل بین المللی را از جمله دلایل دیگر افزایش قیمت خودرو در هفته های اخیر دانست و اظهار کرد: تورم ایجاد شده در حوزه تولید موجب گرانی خودرو شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: صاحبان سرمایه و مردم به دنبال حفظ ارزش پول ملی خود در برابر تورم هستند بنابراین در ماه‌های اخیر نقدینگی زیادی به سمت بازار خودرو  سرازیر شده است زیرا خرید خودرو حاشیه سود مناسبی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر نیاز واقعی، تقاضای کاذب نیز در بازار خودرو ایجاد شده است، ادامه داد: دولت باید با در نظر گرفتن تدابیر ویژه از تداوم افزایش قیمت چهار چرخ ها جلوگیری کند؛ از آنجایی که ساختار بازار و اقتصاد کشور بیمار است سازوکار نظارتی ابتر می‌ماند.

عناوین برگزیده