تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۸۴۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین زاده بحرینی:

مصوبه کمیسیون تلفیق فتح بابی برای اخذ مالیات از لوکس سوارها و لاکچری نشین هاست

می متالز - رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس می‌گوید تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان فتح باب مناسبی برای اخذ مالیات از پردرآمدها است.
مصوبه کمیسیون تلفیق فتح بابی برای اخذ مالیات از لوکس سوارها و لاکچری نشین هاست

به گزارش می متالز، محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 مبنی بر دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای گرانقیمت، گفت:  مصوبه این کمیسیون مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های بیش از 10 میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان تصمیم معقول و پسندیده ای بود زیرا این افراد از خدمات کشور استفاده می‌کنند و باید بابت استفاده از این خدمات مالیات پرداخت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی اقتصاددان‌ها معتقدند که مبالغ مصوب کمیسیون تلفیق خیلی بالاست و باید تعدیل شود، توضیح داد: باید منطق کارشناسانی که بر اخذ مالیات از خانه‌های بیش از 5 میلیارد تومان و خودروهای گرانتر از 300 میلیون تومان اصرار دارند، مورد توجه قرار گیرد.

 

موافقت کارشناسان با تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های لوکس

حسین زاده بحرینی افزود: این کارشناسان با تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و خودروهای لاکچری موافق هستند، اختلاف نظر در ارزش خانه و خودرویی است که باید مشمول این نوع مالیات بشود. 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 اظهار کرد: در صحن علنی مجلس باید موضوع دریافت مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس با دقت بیشتری بررسی شود و منطق کارشناسانی که معتقدند باید از خودروهای بیش از 300 میلیون تومان و خانه‌های بیش از 5 میلیارد تومان مالیات اخذ شود، مورد توجه قرار گیرد. 

 

صحه کارشناسان اقتصادی بر مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های گرانقیمت

رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 برای دریافت مالیات از خانه‌های بیش از 10 میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان فتح باب مناسبی برای اخذ مالیات از پردرآمدها است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز بر این امر صحه گذشته و آن را قبول دارند.

عناوین برگزیده