تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۸۴۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه اعلام کرد:

دلیل کاهش قیمت سهام خودروسازان و اقبال به صنعت بانکداری/ پیش بینی شاخص

می متالز - کارشناس بازارسرمایه با اعلام دلیل کاهش قیمت سهام گروه خودرویی و اقبال به صنعت بانکداری گفت: شاخص می‌تواند تا محدوده ۵۰۰ هزار واحدی هم صعود کند اما به طور حتم با اصلاحاتی روبرو خواهد شد.
دلیل کاهش قیمت سهام خودروسازان و اقبال به صنعت بانکداری/ پیش بینی شاخص

به گزارش می متالز، مهدی طحانی با اشاره به صف فروش دیروز خودرویی‌ها، منفی شدن سهام بانکی، صف خرید گروه پالایشی‌ و روند متعادل معاملات پتروشیمی‌ها و فلزی‌ها، درباره دلیل کاهش قیمت دیروز سهام گروه خودرو  گفت: مهمترین علت، شناسایی سود و اقدام به فروش برخی از سهامداران بود. چرا که فعالان بازار واقفند شرکت های این صنعت دارای زیان عملیاتی بوده و رشد چند وقت اخیر ناشی از برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه بود.

وی افزود: صف فروش گروه خودرو از امروز جمع آوری شد و از فردا دوشنبه بازهم مورد توجه سهامداران قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود از این پس سهام خودروسازان به صورت ملایم در مسیر افزایشی قرار گیرد.

این کارشناس با بیان اینکه پیش بینی کارشناسان مبنی بر روند افزایشی ملایم شاخص تا کانال ۳۵۰ هزار واحد نادرست شد در مورد افزایش قیمت سهام بانکی توضیح داد: این گروه از نظر بازدهی از کلیت بازار عقب مانده بود در حالی که بهای تمام شده پول برای صنعت بانکداری کاهش یافته و وثایق بانک‌ها از طلبکاران به دلیل تورم ارزشمند شده است. به همین دلیل افراد انگیزه بیشتری را برای پرداخت طلب دارند.

طحانی درباره پیش بینی آینده روند معاملات بورس هم گفت: بازار شدت رشد را به مرور از دست می دهد و این روند تا پایان سال بستگی به بازار جهانی و اوضاع سیاسی ایران دارد اما بازار به صورت متعادل در مسیر افزایشی قرار دارد و شاخص می‌تواند تا محدوده ۵۰۰ هزار واحدی هم صعود کند اما به طور حتم با اصلاحاتی روبرو خواهد شد.

وی مهمترین و اصلی ترین عامل رشد شاخص بورس را نقدینگی و افزایش اندک دلار نیمایی دانست و ادامه داد: قیمت‌گذاری بسیاری از محصولات شرکت‌ها با سامانه نیما انجام می شود و به همین دلیل این افزایش قیمت در رشد بازار سرمایه تاثیرگذار است.

به گفته طحانی، پیش بینی روند معاملات بورس در سال ۹۹ سخت بوده و مسایل سیاسی موثر است ولی با فرض شرایط موجود، بازار سرمایه در برابر دیگر بازارهای رقیب، سال آینده هم بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده