تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۸۴۴۹۱

عملیات اجرایی احداث شهرک فرودگاهی پرندک آغاز شد

می متالز - همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان عملیات اجرایی احداث شهرک فرودگاهی پرندک از توابع شهرستان زرندیه آغاز شد.
عملیات اجرایی احداث شهرک فرودگاهی پرندک آغاز شد

به گزارش می متالز، استاندار مرکزی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در آیین کلنگ زنی این شهرک فرودگاهی گفت: این شهرک فرودگاهی در قالب یک طرح گردشگری با هواپیماهای سبک و فوق سبک در شهر پرندک اجرا خواهد شد.

سیدعلی آقازاده افزود: در این فرودگاه کاربری آموزش خلبانی تعریف شده و علاوه بر آن به عنوان مکانی برای استفاده افرادی که تمایل به پروازهای کوتاه‌برد با هواپیماهای سبک و فوق‌سبک دارند نیز تبدیل خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح یک جاذبه گردشگری مناسب توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

در ادامه کاپیتان محمد مطلق، مجری طرح و سرمایه گذار پروژه گفت: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک از سال ۱۳۹۶ آغاز و کار مطالعاتی و اداری آن پیگیری شد.

وی افزود: با هماهنگی بعمل آمده از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و نیز موافقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجوزهای لازم اخذ و واگذاری زمین برای اجرای پروژه نهایی شد.

وی بیان کرد: به دلیل محدودیت در واگذاری زمین، این پروژه در دو فاز اجرا می شود و در فاز نخست یک مجموعه هوانوردی عمومی با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی تعریف و اجرا خواهد شد.

کاپیتان مطلق بیان کرد: در فاز دوم نیز با ارتقای کاربری ها به یک فرودگاه سبک با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر و حمل بار تا ۱۵ تن تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه و استان مرکزی به عنوان معین استان تهران به شمار می‌روند، افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این شهرک فرودگاهی امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران است.

وی به اعتبار در نظر گرفته شده احداث این طرح اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری از فاز اول شهرک فرودگاهی در زمینی به مساحت بیش از ۲۰ هکتار ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده