تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۸۴۵۷۴
موسوی بیوکی:

تولید هواپیماهای مسافربری دور از انتظار نیست / تأمین تجهیزات، مشکل صنعت هوانوردی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تولید هواپیماهای مسافربری توسط متخصصان داخلی دور از انتظار نبوده و این مسئله امکان پذیر است اما این مسئله در یک بازه زمانی و با برنامه ریزی کلان و تخصیص اعتبارات لازم محقق می شود.
تولید هواپیماهای مسافربری دور از انتظار نیست / تأمین تجهیزات، مشکل صنعت هوانوردی

به گزارش می متالز، سید ابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید هواپیمای مسافربری، گفت: استراتژی کنونی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با دیگر نهادها جهت تولید هواپیماهای مسافربری بسیار درست و کارشناسی است، به نظر من وزارتخانه می تواند از ظرفیت دانشمندان، متخصصان و شرکت های دانش بنیان در این عرصه بهره بگیرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه متخصصان داخلی در چند سال اخیر اقدام به ساخت هواپیماهای جنگنده و نظامی کرده اند که این مسئله جای تقدیر دارد این مسئله نشان می دهد که جوانان ما می توانند نسبت به تولید هواپیماهای مسافربری نیز اقدام کنند.

 

تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هواپیما مشکل صنعت هوانوردی

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات صنعت هوانوردی کشور، تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هواپیما است، در شرایط کنونی به دلیل تحریم های آمریکا، ایرلاین ها به سختی تجهیزات مورد نیازشان را تأمین می کنند که خوشبختانه شرکت های دانش بنیان اخیرا گام های برجسته ای را برای تولید قطعات برداشته اند.

موسوی بیوکی ادامه داد:در حال حاضر رقابت با کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه در حوزه صنعت هوانوردی دشوار است اما ما نیز می توانیم مانند کشورهایی مثل روسیه و اوکراین اقدام به تولید هواپیما کنیم که این مسئله آغازگر شکوفایی و توسعه ایران در این عرصه خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من تولید هواپیماهای مسافربری توسط متخصصان داخلی دور از انتظار نبوده و این مسئله امکان پذیر است اما این مسئله در یک بازه زمانی و با برنامه ریزی کلان و تخصیص اعتبارات لازم محقق می شود.

عناوین برگزیده