تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۸۴۶۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
فولاد مبارکه در مسیر بومی سازی تجهیزات راهبردی؛

بهره برداری از ماشینِ بُرش با تکیه بر توان جوانان ایرانی

می متالز - ماشین برش بومی‌سازی‌شده در واحد ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موفقیت بهره برداری شد.
بهره برداری از ماشینِ بُرش با تکیه بر توان جوانان ایرانی

به گزارش می متالز، کامران مرادی رئیس تعمیرات ریخته‌گری فولاد مبارکه گفت: با تکیه بر توان و تخصص مهندسان جوان و با تجربه برق، مکانیک و اتوماسیون، طراحی، ساخت و بومی‌سازی ماشین‌های برش جدید پس از یک دورۀ چهارده ‌ماهه تلاش بی وقفه کارشناسان توانمند صنعت فولاد راه اندازی و وارد مدار تولید شد.

رضا ترک علی عسکری کارشناس برق تعمیرات ریخته‌گری شرکت فولاد مبارکه هم گفت: در دشوارترین بخش طراحی این ماشین عملیات طراحی و نقشه‌کشی مدارات با نرم‌افزارهای تخصصی به همت کارشناسان داخلی واحد محقق و در چندین مرحله، بازنگری و اصلاح شد.

جمال طهماسبی تکنسین برق تعمیرات ریخته‌گری فولاد مباکه هم یکی از کلیدی‌ترین مراحل ساخت ماشین برش جدید را استفاده از قابلیت‌های درایوهای کنترل موقعیت در حرکت مشعل‌ها دانست و گفت: این قابلیت در کنار ایجاد انعطاف بسیار زیاد در عملیات برش خودکار تختال، حذف و کاهش تعداد زیاد سوئیچ‌های محدودکننده توانست عوامل برقی مؤثر در عیوب برش کرکره‌ای تختال را کامل برطرف کند.

وی گفت: در این طرح، هم‌زمان با ساخت و نصب تجهیزات، مونتاژ تابلوهای برق، برنامه‌نویسی درایو و PLC و تمام فانکشن‌ها ابتدا به‌صورت آزمایشگاهی تست و پس از رفع کامل نواقص و مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن ماشین جدید وارد خط تولید و جایگزین ماشین قدیم شد.

همچنین سید محمد صدری کارشناس مکانیک تعمیرات ریخته‌گری فولاد مبارکه گفت:  عملیات طراحی و نصب تجهیزات ماشین برش ازجمله موتور و گیربکس جدید مشعل، طراحی شافت و پینیون مشعل، تغییرات اساسی در سیستم خنک‌سازی ماشین و حذف سیستم کلاچ مکانیکی از جمله مراحل اجرای این طرح راهبردی است.

وی گفت: بابومی سازی ماشین برش، زمان تعمیرات به‌شدت کاهش و مقطع برش از لحاظ کیفیت به حد مطلوب ارتقا و عیوب در این حوزه کاهش چشمگیری یافته است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تامین بیش از نیمی از فولاد بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.

وظیفه واحد ریخته گری شرکت فولاد مبارکه اصفهان تبدیل فولاد مذاب به شمش تختال با کیفیت استاندارد ابعاد مورد سفارش مشتری و تحویل آن به واحد خنک سازی و اصلاح شمش است.

عناوین برگزیده