تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۶۶۳
کد خبر: ۸۴۶۰۴
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت:

شرکت‌های فناور حوزه معدن و متالوژی شناسایی می‌شوند

می متالز - ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف استفاده از توانمندی‌های متخصصین در رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی و متالورژی کشور، شرکت‌های حائز شرایط را مورد شناسایی قرار می‌دهند.
شرکت‌های فناور حوزه معدن و متالوژی شناسایی می‌شوند

به گزارش می متالز، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف استفاده از توانمندی‌های متخصصین در رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی و متالورژی کشور، شرکت‌های حائز شرایط را مورد شناسایی قرار می‌دهند.

این فراخوان با هدف ایجاد اتصال میان شرکت‌های دانش بنیان، فناور،..... و صنایع بزرگ فعال در حوزه معدن و متالوژی منتشر شده است. شناسایی شرکت‌های دارای پتانسیل مرتبط با این صنایع و رفع نیازهای فناورانه شرکت‌های بزرگ، از جمله اهداف این پروژه ملی است.

 

مرحله نخست

این طرح در چند مرحله اجرا می‌شود و برای مرحله نخست، شرکت‌های فعال در حوزه «کاشی، سرامیک و لعاب»، «زغال‌سنگ»، «نسوز» و «فولاد و مس» مورد شناسایی رسمی قرار می‌گیرند.

 در این راستا، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری‌های علمی خود را با مجموعه‌های بزرگ صنعتی فعال در حوزه معدن و متالوژی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین آغاز کرده است.

 

آغاز فرآیند بومی‌سازی

با هدف حمایت از توسعه تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز، پس از ارزیابی و مشخص‌سازی پتانسیل‌های فناورانه (شرکت‌های) داخلی در این حوزه، فرآیند بومی‌سازی مواد، تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنایع داخلی با استفاده از مجموعه‌های شناسایی شده، صورت خواهد پذیرفت.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل برای تولید مواد، قطعات و یا خدمات اعلام شده در این فراخوان دعوت به عمل می‌آورد.

علاقه مندان می‌توانند، جهت کسب اطلاع بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir  مراجعه کنند.

عناوین برگزیده