تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۸۴۶۳۳
کارشناس بازار سرمایه تاکیدکرد:

استقبال پرشور از عرضه‌ اولیه "استارت‌آپ‌ها"

می متالز - عرضه اولیه کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی موفق می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کند و حدود ۲۵۰ شرکت استارت‌آپی متقاضی پذیرش و ورود به بازارسرمایه هستند.
استقبال پرشور از عرضه‌ اولیه "استارت‌آپ‌ها"

به گزارش می متالز، ورود استارت‌آپ‌ها به بازارسرمایه در سال‌های اخیر از مباحث پُر بحث و حاشیه این بازار بوده است.

از طرفی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش دامنه فعالیت استارت‌آپ‌ها در تمامی حوزه‌ها، از بازاریابی تا ارایه خدمات در تقریبا تمامی صنایع و مشاغل، این صنعت نوپا نیز انتظار دارد امکان استفاده از مزایای بازارسرمایه برای استارت‌آپ‌ها فراهم شود و از سوی دیگر، پیچیدگی ارزش‌گذاری، دغدغه‌هایی برای بعضی فعالان و متولیان بازارسرمایه ایجاد کرده و در نتیجه این دغدغه‌ها، هنوز هیچ یک از کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق به حضور در بازار سرمایه نشده‌اند.

برای مثال شرکت‌هایی نظیر اسنپ و دیجی کالا از جمله شرکت‌هایی بوده که مدت‌هاست پیگیر حضور در بازارسرمایه هستند.

 

استارت‌آپ‌ها فصل جدید بازارسرمایه

حسین زمانی درمزاری کارشناس بازار سرمایه در این خصوص بیان کرد: در شرایط فعلی بازارسرمایه، با توجه به عمق این بازار و خوشنامی «بسیاری از استارت‌آپ‌ها»، معتقدم عرضه این مجموعه در بازارسرمایه، برای سرمایه‌گذاران جذاب بوده و عرضه این شرکت در بورس، نقدینگی مناسبی را جذب بازار خواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌هایی که در بازارسرمایه، عرضه‌اولیه می‌شوند شناخته شده نیستند اما؛ «بسیاری از استارت‌آپ‌ها» جزو شرکت‌های شناخته شده کشور بوده و به‌عنوان یک استارت‌آپ موفق، مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیز هست، بنابراین به نظر می‌رسد این شرکت در عرضه‌اولیه مورد استقبال سهامداران قرار بگیرد و شاهد حضور حداقل ۱.۵میلیون سهامدار در عرضه اولیه این شرکت خواهیم بود.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه اولیه کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب این بازار کند ضمن آنکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات، حدود ۲۵۰شرکت استارت‌آپی متقاضی پذیرش و ورود به بازار سرمایه هستند و به‌عنوان فعال بازار سرمایه، از عرضه کسب و کارهای اینترنتی و شرکت های استارت آپی در بازار سرمایه استقبال کرده و پیش‌بینی می‌کنم اهالی بازارسرمایه نیز استقبال خوبی از این شرکت ها به عمل خواهند آورد.

عناوین برگزیده