تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۸۴۷۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایمیدرو به اندازه تاریخ این سازمان در یکسال گذشته اکتشاف کرده است/ ضرورت مشارکت تولیدکنندگان آلومینیوم در تامین مواد اولیه استراتژیک

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شرکت های تولیدکننده آلومینیوم همانند شرکت های فولادی، در تامین مواد اولیه استراتژیک مورد نیاز خود، مشارکت کنند.
ایمیدرو به اندازه تاریخ این سازمان در یکسال گذشته اکتشاف کرده است/ ضرورت مشارکت تولیدکنندگان آلومینیوم در تامین مواد اولیه استراتژیک

به گزارش می متالز، رضا رحمانی امروز در آیین امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی توسط پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند، افزود: شرکت های فولادی زمانی که برای تامین الکترود وارد پروژه راکد الکترود گرافیتی شدند، سرعت اجرای طرح افزایش یافت و اکنون تولیدکنندگان آلومینیوم نیز برای رفع وابستگی خود به کک اسفنجی (مورد نیاز تولید آند)، وارد سرمایه گذاری در این برنامه شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه در برخی حوزه ها، وابستگی به واردات داشتیم که این وابستگی خطرناک بود، بیان کرد: تامین الکترود گرافیتی گلوگاه صنعت فولاد بود که برای خودکفایی در این حوزه اقدامات و برنامه های اساسی انجام شده است.

وی همچنین گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل یکی از محورهای برنامه امسال وزارتخانه بوده است که ذیل آن ۱۰ برنامه ارایه داده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان اینکه در کنار نهضت ساخت داخل بر روی قطع وابستگی و خودکفایی در واردات تاکید داریم، گفت: تفاهم نامه فوق باعث عزت و افتخار است چراکه در تحریم های اخیر نیز به کک سوزنی و الکترود گرافیتی اشاره شده بود.

 

افتتاح سالکو و 2 برابر شدن ظرفیت تولید آلومینیوم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با افتتاح سالکو ظرفیت تولید این محصول در کشور 2 برابر می شود، عنوان کرد: شرکت های تولید کننده آلومینیوم برای قطع وابستگی اعلام آمادگی کرده اند از همین رو در تولید آلومینا نیز این مشارکت باید برقرار باشد تا گلوگاه ها رفع شود.

 

قدردانی از اقدامات ایمیدرو

رحمانی با اشاره به افزایش سطح اکتشافات ایمیدرو طی یکسال به 650 هزار کیلومتر مربع اخیر اظهار داشت: ایمیدرو در این مدت به اندازه تاریخ این سازمان توانسته برنامه اکتشاف را اجرایی کند.

وی ادامه داد: نتایج اولیه در اکتشاف سنگ آهن و مس این موضوع را منعکس می کند. به گفته وی، پیش از این اکتشاف نیز حلقه مفقوده بخش معدن بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان بر ساخت داخل تاکید کردند، گفت: لازم می دانم از همه همکاران ایمیدرو و همچنین واحدهای پالایشگاهی و صنایع معدنی قدردانی می کنم و به طور حتم نهضت ساخت داخل برای قطع وابستگی ادامه خواهد داشت.

بنابر این گزارش، ‌نشست امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند بین سازمان ایمیدرو و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده