تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۸۴۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سود خالص ۱۰هزار میلیارد ریالی در جیب این سرمایه‌گذار نشست:

رشد ۱۹۷ درصدی سودآوری "شیران"

می متالز - دو علت اصلی در خصوص رشد سنگین سودآوری شرکت وجود داشته که دلیل اول رشد سود عملیاتی به میزان ۹۴درصد و تحقق ۵.۷۳۹ میلیارد ریال سود عملیاتی شرکت بوده است.
رشد ۱۹۷ درصدی سودآوری "شیران"

به گزارش می متالز، شرکت صنایع شیمیایی ایران در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شرکت، موفق به کسب سود خالص جالب توجه ۱۰هزار و ۱۰۵میلیارد ریالی شده که این میزان سود که معادل ۱.۲۵۳ ریال به ازای هر سهم است، نسبت به سال مالی گذشته از آن رشد ۱۹۸درصدی را نشان می‌دهد.

دو علت اصلی در خصوص رشد سنگین سودآوری شرکت وجود دارد؛ دلیل نخست رشد سنگین سود عملیاتی به میزان ۹۴درصد و تحقق ۵.۷۳۹ میلیارد ریال سود عملیاتی توسط این شرکت بوده ضمن آنکه در بخش سود‌های غیرعملیاتی نیز شاهد تحقق مبلغ ۴.۵۹۳ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین سود ناشی از سپرده بانکی هستیم.

درآمد‌های عملیاتی این شرکت با افزایش ۹۲درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۸هزار و ۴۳۰میلیارد ریال رسیده است.

رشد درآمد‌های شرکت عمدتا ناشی از رشد نرخ‌ها فروش به میزان ۷۵درصد و رشد مقادیر فروش به میزان ۷درصد بوده است.

لازم به ذکر است، مقادیر فروش داخلی و صادراتی محصولات اصلی شرکت شامل الکیل بنزن خطی و نرمال پارافین به ۱۹۰ هزار و ۴۷۱ تن رسیده است.

در بخش درآمد‌های سرمایه‌گذاری شاهد شناسایی مبلغ ۲.۶۷۷ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام، مبلغ ۱.۰۸۳ میلیارد ریال سود ناشی از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین مبلغ ۷۸۸ میلیارد ریال سود سپرده بانکی هستیم.

عناوین برگزیده